Aktualności news box

  • 26-03-2020
  • Autor: Anna Zielińska

Jak załatwić sprawy w Wydz. Komunikacji i Transportu

Jak załatwić sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu oraz dokumenty do pobrania

W związku z obecną sytuacja epidemiologiczną obsługa  interesantów została wznowiona - ze względu na konieczność zachowania zasad bezpieczeństwa, ustalonych odległości oraz limitów ilości osób przebywających w pomieszczeniach biurowych wizytę w urzędzie należy wcześniej umówić telefonicznie. 
Pracownicy Starostwa wyznaczą wówczas dokładną godzinę spotkania. 
 
Jak załatwić sprawy w Wydziale Komunikacji? Można to zrobić na kilka sposobów: 
 
1. Przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemów Pojazd i Kierowca - https://www.esp.pwpw.pl można załatwić sprawy z zakresu:
  • rejestracji pojazdu,
  • uprawnień kierowców
Korzystając z esp.pwpw.pl wniosek zostanie automatycznie wygenerowany oraz będzie możliwość dokonania opłaty za daną czynność
    Potrzebny będzie podpis elektroniczny lub Profil Zaufany - jeśli go nie masz, zobacz jak łatwo go założyć - https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany 
    Szczegółowy opis zakresu i warunków korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemów Pojazd i Kierowca znajdą Państwo tu - https://www.esp.pwpw.pl/Account/Help
 
 
2. Poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą EPUAP Starostwa Powiatowego w Świebodzinie (adres Elektroniczna Skrzynka Podawcza EPUAP: /o4ij429fmn/SkrytkaESP) można załatwić sprawy z zakresu:
  • zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu
    Potrzebny będzie podpis elektroniczny lub Profil Zaufany - jeśli go nie masz, zobacz jak łatwo go założyć - https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany 
 
 
3. Tradycyjną pocztą/kurierem można załatwić sprawy z zakresu:
• rejestracji pojazdu,
• rejestracji czasowej pojazdu,
• wyrejestrowania pojazdu,
• czasowego wycofania pojazdu z ruchu,
• odbioru stałego dowodu rejestracyjnego,
• dokonania zmian w dowodzie rejestracyjnym (wpisanie adnotacji: HAK, GAZ, VAT, dopisanie/wykreślenie współwłaściciela, wtórnik nalepki kontrolnej),
• zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu,
• wtórnik dowodu rejestracyjnego/tablicy rejestracyjnej,
• dodatkowa tablica rejestracyjna, zaświadczenia,
• uprawnienia kierowców
• sprawy związane z transportem drogowym
wysyłając na adres: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin
  • wypełniony i podpisany wniosek do konkretnej sprawy z podanym numerem telefonu do kontaktu i zwrotnym adresem korespondencyjnym,
  • wszystkie wymagane załączniki do wniosku,
  • dowody dokonanych wymaganych opłat na rachunek Starostwa.
    Po otrzymaniu i zweryfikowaniu oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic ( tablicy ) rejestracyjnych ( jeżeli są wymagane) urzędnik, po pozytywnej weryfikacji dokumentów wyznacza datę i godzinę odbioru w urzędzie.
 
 
Przypominamy, że:
  • niezarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej w 30-dniowym terminie nie będzie wiązać się z naliczeniem kary w obecnej sytuacji epidemiologicznej
  • niezarejestrowanie pojazdu zarejestrowanego w kraju w 30-dniowym terminie nie będzie wiązać się z naliczeniem kary w obecnej sytuacji epidemiologicznej z zastrzeżeniem, że osoba zobowiązana nie ma możliwości dokonania zgłoszenia w formie elektronicznej z uwagi na brak profilu  ePUAP lub brak dostępu do Internetu w konsekwencji objęcia kwarantanną
 
Poniżej wzory dokumentów do pobrania:
  • wniosek o zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym
  • wniosek o rejestrację/ rejestrację czasową/ wyrejestrowanie / zgłoszenie zbycia /nabycia
  • wniosek pozostałe czynności
  • pełnomocnictwo
  • wniosek o prawo jazdy/pozwolenie do kierowania tramwajem 
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

Załączniki