Aktualności

Aktualności ze zdjęciami

XXXVIII Sesja Rady Powiatu Świebodzińskiego

24-05-2018
Przewodniczący Rady zwołuje XXXVIII zwyczajną sesję Rady Powiatu Świebodzińskiego V kadencji. Sesja odbędzie się 29 maja 2018r. (wtorek) o godz. 10:00 w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2.
czytaj dalej
Świebodzin - rzut okiem

Teraz My 50+ projekt fundacji YOLO

22-05-2018
Fundacja „YOLO” rozpoczęła realizację projektu „Teraz My 50+działania na rzecz Seniorów 50+ zamieszkałych na terenie Gminy Szczaniec. Celem projektu jest aktywizacja społeczna i podniesienie jakości...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Teraz My 50+ projekt fundacji YOLO

Ogłoszenie konkursu na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno-...

15-05-2018
Załącznik do Uchwały Nr 404/2018 Zarządu Powiatu Świebodzińskiego z dnia 14 maja 2018r. ZARZĄD POWIATU ŚWIEBODZIŃSKIEGO ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno -...
czytaj dalej
Świebodzin - rzut okiem

Aktualności

  • 24-05-2018
  • Autor: Krzywy Piotr
  • drukuj

LGD - ogłoszenie o naborze wniosków

STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020.
I. Zakres tematyczny operacji:    
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej - budowa nowych obiektów w ramach rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej na obszarze wiejskim objętym „Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” w rozumieniu art. 2 pkt. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczącego Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320)

Załączniki

  • 24-05-2018
  • Autor: Bernarda Czajkowska
  • drukuj

XXXVIII Sesja Rady Powiatu Świebodzińskiego

Przewodniczący Rady zwołuje XXXVIII zwyczajną sesję Rady Powiatu Świebodzińskiego V kadencji.
Sesja odbędzie się 29 maja 2018r. (wtorek) o godz. 10:00 w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2.
Porządek obrad:
1.Otwarcie sesji.
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Informacja z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (Druk Nr 450).
4.Wnioski, interpelacje i zapytania radnych.
5.Informacja Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska w Powiecie Świebodzińskim na tle wyników badań kontrolnych i monitoringowych przeprowadzonych w 2017r. w Województwie Lubuskim (Druk Nr 444).
6.Raport z realizacji programu ochrony środowiska dla Powiatu Świebodzińskiego za lata 2016-2017 (Druk Nr 445).
7. Podjęcie uchwał:
1/w sprawie powierzenia Gminie Łagów  realizacji zadania pn.: „Przebudowa chodnika w pasie drogi powiatowej nr 1225F w miejscowości Toporów” (Druk Nr 441);
2/w sprawie pozbawienia drogi nr 1204F relacji Smardzewo – Karczyn – Łęgowo – Krężoły, na odcinku Smardzewo (skrzyżowanie z DW nr 303) – granica powiatu świebodzińskiego, kategorii drogi powiatowej (Druk Nr 442);
3/w sprawie wyrażenia zgody na ograniczenie zatrudnienia radnej (Druk Nr 443);
4/w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Michała Archanioła w Świebodzinie  na dofinansowanie remontu elewacji zewnętrznej zabytkowego Domu Parafialnego mieszczącego się przy ul. Szpitalnej 1 w Świebodzinie (Druk Nr 446);
5/w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art.42 ust.3 Karty Nauczyciela, nauczycieli realizujących etat łączony oraz w sprawie zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego (Druk Nr 447);
6/w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2018 Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 448);
7/w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Świebodzińskiego na lata 2018 – 2028 (Druk Nr 449).
8.Odpowiedzi na wnioski, interpelacje i zapytania radnych.
9.Przyjęcie protokołu obrad z sesji Rady Powiatu w dniu 24.04.2018r.
10.Oświadczenia radnych.
11.Sprawy różne.
12.Zamknięcie Sesji.
  • 22-05-2018
  • Autor: Tomasz Olesiak
  • drukuj

Teraz My 50+ projekt fundacji YOLO

      Fundacja „YOLO” rozpoczęła realizację projektu  „Teraz My 50+działania na rzecz Seniorów 50+ zamieszkałych na terenie Gminy Szczaniec.
Celem projektu jest aktywizacja społeczna i podniesienie jakości życia osób powyżej 50+ zamieszkałych w sołectwach Brudzewo, Smardzewo i Opalewo.
W ramach projektu przewidziane są spotkania z przedstawicielami służb społecznych i medycznych, szkolenia i warsztaty, koncert poświęcony obchodom 100 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości, jarmark bożonarodzeniowy oraz spotkanie integracyjne wszystkich uczestników. 
Zajęcia odbywać się będą od maja do końca grudnia 2018 r. w świetlicach wiejskich sołectw Brudzewo, Smardzewo i Opalewo. 
Projekt realizowany jest we współpracy z księdzem Proboszczem Parafii pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Opalewie oraz sołtysami sołectw Brudzewo, Smardzewo i Opalewo, współfinansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w ramach działania na rzecz Seniorów wynikającego z „Wojewódzkiego Programu  na rzecz Osób Starszych" - Lubuskie Inicjatywy Senioralne
  • 15-05-2018
  • Autor: Anita Molicka
  • drukuj

Ogłoszenie konkursu na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Świebodzinie i dyrektora Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Świebodzinie

Załącznik do Uchwały Nr 404/2018
Zarządu Powiatu Świebodzińskiego
z dnia 14 maja 2018r.
 
 
ZARZĄD POWIATU ŚWIEBODZIŃSKIEGO
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Świebodzinie
ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin
 
 
1. Do konkursów mogą przystąpić osoby, które spełniają wymagania określone w  rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia  11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. poz. 1587) oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. poz. 1597).
2. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Świebodzinie;
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
- stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo
- stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;
3) oświadczenie zawierającego następujące dane osobowe kandydata:
- imię (imiona) i nazwisko,
- datę i miejsce urodzenia,
- obywatelstwo,
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji);
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt 2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
6) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. poz. 224 z późn. zm.) – w przypadku cudzoziemca;
7) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
8) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
9) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1311);
11) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela;
12) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
13) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189 z późn. zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.) – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
14) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.
3. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem i nazwiskiem,  adresem zwrotnym, numerem telefonu oraz dopiskiem: "Konkurs na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Świebodzinie” w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Świebodzinie w godzinach pracy urzędu, lub listem poleconym na adres: Starostwo Powiatowe Świebodzinie ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin. Dopuszcza się składanie ofert w postaci elektronicznej, przy czym oferta składana w postaci elektronicznej powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP i zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako załączniki do oferty.
Termin składania ofert upływa 4 czerwca 2018r.
Wszystkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.
4. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
5. Postępowanie konkursowe przeprowadzi komisja powołana przez Zarząd Powiatu Świebodzińskiego.
6. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu można uzyskać pod numerem  telefonu: 68 47 55 334 lub 68 47 55 336.
Załącznik do Uchwały Nr 406/2018
Zarządu Powiatu Świebodzińskiego
z dnia 14 maja 2018r.
 
 
ZARZĄD POWIATU ŚWIEBODZIŃSKIEGO
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Świebodzinie
ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin
 
 
1. Do konkursów mogą przystąpić osoby, które spełniają wymagania określone w  rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. poz. 1587) oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. poz. 1597).
2. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Świebodzinie;
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
- stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo
- stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;
3) oświadczenie zawierającego następujące dane osobowe kandydata:
- imię (imiona) i nazwisko,
- datę i miejsce urodzenia,
- obywatelstwo,
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji);
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt 2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
6) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. poz. 224 z późn. zm.) – w przypadku cudzoziemca;
7) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
8) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
9) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1311);
11) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela;
12) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
13) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189 z późn. zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.) – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
14) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.
3. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem i nazwiskiem,  adresem zwrotnym, numerem telefonu oraz dopiskiem: "Konkurs na stanowisko dyrektora Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Świebodzinie” w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Świebodzinie w godzinach pracy urzędu, lub listem poleconym na adres: Starostwo Powiatowe Świebodzinie ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin. Dopuszcza się składanie ofert w postaci elektronicznej, przy czym oferta składana w postaci elektronicznej powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP i zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako załączniki do oferty.
Termin składania ofert upływa 4 czerwca 2018r.
Wszystkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.
4. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
5. Postępowanie konkursowe przeprowadzi komisja powołana przez Zarząd Powiatu Świebodzińskiego.
6. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu można uzyskać pod numerem  telefonu: 68 47 55 334 lub 68 47 55 336.

Zmarł Ś.P. Bolesław Lewandowski.

09 maja 2018 roku zmarł Ś.P. Bolesław Lewandowski Radny Rady Powiatu Świebodzińskiego w latach 1998 - 2014. Działacz społeczny, organizator wielu akcji wolontariatu w ramach których osoby ubogie mogły liczyć na pomoc żywnościową. Organizator pomocy dla najuboższych, wycieczek dla dzieci niepełnosprawnych, wielu imprez sportowo - rekreacyjnych na terenach wiejskich. To właśnie Ś.P. Bolesław Lewandowski organizował zbiórki żywności przed każdymi świętami w świebodzińskich marketach, to On był organizatorem zbiórki przyborów szkolnych przed rozpoczynającym się rokiem szkolnym. Wspaniały człowiek, życzliwy, niosący pomoc potrzebującym.
 
Rodzinie oraz wszystkim pogrążonym w smutku i żałobie składamy wyrazy współczucia. 
 
Uroczystości pogrzebowe Ś.P. Bolesława Lewandowskiego odbędą się w sobotę, 12 maja 2018 w Lubrzy. Rozpocznie je Msza święta w kościele pw. św. Jana Chrzciciela w Lubrzy.
 
 
Starosta Świebodziński Zbigniew Szumski
Radni Rady Powiatu Świebodzińskiego
Pracownicy Starostwa Powiatowego w Świebodzinie
 
 

Grand Prix 100 - lecia Niepodległości

XXVI Bieg Konstytucji w Zbąszynku już za nami. To pierwszy z cyklu biegów zaliczanych do Grand Prix 100 - lecia Niepodległości.
Trwają zapisy na trzy kolejne biegi w Łagowie, Niesulicach i Świebodzinie.
 
 
Przedstawiamy wyniki XXVI Biegu Konstytucji w Zbąszynku. Wszystkim uczestnikom gratulujemy.

Grand Prix 100 - lecia Niepodległości.

Grand Prix 100-lecia Niepodległości to cykl 4 biegów organizowanych w powiecie świebodzińskim na dystansie 10 kilometrów:
3 maja 2018 r. – w Zbąszynku (XXVI Bieg Konstytucji )
3 czerwca 2018 r. – w Łagowie (XXIV Bieg Łagowskiego Lata)
30 czerwca 2018 r. – w Niesulicach ( I Niesulicka Dziesiątka)
22 września 2018 r. – w Świebodzinie (XVII Świebodzińska 10-tka).
 
 
Z okazji obchodów 100-lecia odzyskania Niepodległości organizatorzy wymienionych biegów wybrali na patronów swoich tegorocznych imprez ojców Niepodległości:
Zbąszynek – Ignacego Daszyńskiego
Łagów – Romana Dmowskiego
Niesulice – Ignacego Jana Paderewskiego
Świebodzin – Józefa Piłsudskiego.
Medale, które otrzymają biegacze we wszystkich czterech biegach tworzyć razem będą herb powiatu na rewersie. Na awersie znajdą się natomiast wizerunki patronów biegów.
Grand Prix 100-lecia Niepodległości ma na celu szerzenie wiedzy na temat odzyskania przez Polskę niepodległości, twórców niepodległego państwa polskiego, a także integrację przedstawicieli instytucji publicznych i organizacji pozarządowych podczas imprez sportowych, a także zachęcenie mieszkańców powiatu do wzięcia udziału we wszystkich biegach organizowanych w powiecie na dystansie 10 kilometrów.
Zawodnicy, którzy ukończą wszystkie cztery biegi zostaną sklasyfikowani w kategoriach OPEN oraz kategoriach wiekowych i otrzymają na zakończenie całego Grand Prix niespodziankę.
 

KONKURS - Twoja ulubiona trasa rowerowa

I edycja konkursu dla mieszkańców woj. lubuskiego
„Twoja ulubiona trasa rowerowa w województwie lubuskim”
 
Drodzy Mieszkańcy!
Czy są wśród Was entuzjaści wycieczek rowerowych? Nie wyobrażacie sobie weekendu bez Waszych ulubionych dwóch kółek? Do pracy jeździcie rowerem? Świetnie się składa! Zapraszamy do udziału w konkursie organizowanym przez serwis aukcji transportowych Clicktrans.pl. Jedyne, co musisz zrobić to przekonać nas, że to właśnie Twoja ulubiona trasa rowerowa ma w sobie to coś! Oceniamy nie samą trasę, ale atrakcyjność jej przedstawienia.
 
 
czytaj dalej
  • 07-05-2018
  • Autor: Bartoszewicz Andrzej
  • drukuj

Powiatowe obchody Święta Konstytucji 3 Maja

Dnia 03 maja 2018 r. w Świebodzinie odbyły się Powiatowe obchody Święta Konstytucji
3 Maja. Główne uroczystości poprzedziła zbiórka uczestników na placu Jana Pawła II, gdzie swój repertuar muzyczny zaprezentowała Świebodzińska Orkiestra Dęta. Następnie zgodnie z przyjętym programem w kościele pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w asyście pocztów sztandarowych oraz Kompanii Honorowej 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowane z Międzyrzecza została celebrowana Msza Święta w intencji Ojczyzny. Po uroczystościach religijnych zwarta kolumna uczestników prowadzona przez Świebodzińską Orkiestrę Dętą przeszła ulicami miasta pod Pomnik Niepodległości, przy którym odbyły się uroczystości patriotyczne związane
z Powiatowymi obchodami Święta Narodowego 3 Maja. Uroczystości rozpoczęła się od złożenia meldunku przez Dowódcę uroczystości dla przedstawiciela Dowódcy 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowane z Międzyrzecza Pana pułkownika Mirosława Kuczyńskiego, po którym został odegrany hymn państwowy i wciągnięta flaga państwowa na maszt. Obecnych na Placu w Parku Chopina przywitał Pan Tomasz Olesiak Przewodniczący Rady Miejskiej – prowadzący uroczystość . W dalszej kolejności zgromadzeni uczestnicy Święta Konstytucji 3 Maja wysłuchali okolicznościowego wystąpienia Starosty Świebodzińskiego Pana Zbigniewa Szumskiego oraz Księdza Dziekana Zbigniewa Matwiejów. Kontynuacją ceremonii wojskowej był apel pamięci odczytany przez oficera Wojska Polskiego, po którym oddana została salwa honorowa dla uczczenia Święta Konstytucji 3 Maja. Następnie przy Pomniku Niepodległości zostały złożenie wiązanki kwiatów przez władze powiatowe, miejsko gminne, organizacje kombatanckie i społeczne, kierowników inspekcji służb i straży, żołnierzy Wojska Polskiego, środowiska oświatowe, przedstawicieli partii politycznych, stowarzyszeń, dzieci i młodzież szkolną, harcerzy oraz mieszkańców powiatu świebodzińskiego.
Dziękując wszystkim obecnym za udział w obchodach Święta Konstytucji 3 Maja prowadzący uroczystość zaprosił na poczęstunek - grochówkę wojskową, przygotowana przez Koło Gospodyń Wiejskich w Rusinowie.
Powiatowe obchody Święta Konstytucji 3 Maja zakończył Dowódca uroczystości wydając komendę do wyprowadzenia Kompanii Honorowej oraz pocztów sztandarowych z placu w Parku Chopina. Kompanię Honorową wystawił 56 Batalion Dowodzenia Strzelców Wielkopolskich z 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej im. gen. broni Józefa Dowbora-Muśnickiego z Międzyrzecza.
 

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

64Galeria zdjęć: 3 maja 2018

  • 04-05-2018
  • Autor: Anita Molicka
  • drukuj

Matura 2018

Już dziś 4 maja rozpoczynają się egzaminy maturalne. Na ten dzień czekało ponad 270 tys. absolwentów  liceów i techników, a wśród nich również uczniowie szkół powiatowych: Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie i Powiatowego Zespołu Szkół w Świebodzinie.
Matura z języka polskiego na poziomie podstawowym rozpoczęła się o godzinie 9:00, a o godzinie 14:00 uczniowie przystąpią do egzaminu na poziomie rozszerzonym. Aby uczeń zaliczył pisemną część egzaminu z języka polskiego, musi uzyskać co najmniej 30 procent punktów za odpowiedzi na pytania z arkusza maturalnego.
Zgodnie z obowiązującą formułą egzaminu maturzysta musi przystąpić do trzech obowiązkowych pisemnych egzaminów maturalnych: z języka polskiego, z języka obcego i z matematyki na poziomie podstawowym. Będzie też musiał przystąpić do co najmniej jednego pisemnego egzaminu z przedmiotów do wyboru, a maksymalnie do sześciu.
Tegoroczne matury będą trwały 19 dni –   tj. od 4 do 23 maja 2018r.
Wszystkim maturzystom  tradycyjnie życzymy „ połamania piór”.
1 2 3 4 5 6 ... 8 »
  • Baner: Okolice Najbliższe
  • Baner: Dzień za dniem
  • Baner: Związek Powiatów Polskich
  • Baner: Lubuskie
  • Baner: Policja Świebodzin
  • Baner: burza
  • Baner: Lubuskiej Niebieskiej Tarczy Wobec Przemocy
  • Baner: siSMS
  • Baner: Lubuskie Bony Rozwojowe
  • Baner: Nieodpłatna pomoc prawna

Kontakt - stopka

Starostwo Powiatowe
Ulica Kolejowa 2
66-200 Świebodzin
 
Skrzynka EPUAP: /o4ij429fmn/SkrytkaESP
Godziny pracy Starostwa: 
Poniedziałek:         7:30-17:00
Wtorek-Czwartek:     7:30-15:30
Piątek:              7:30-14:00
Starosta Świebodziński
Zbigniew Szumski
przyjmuje mieszkańców we wszystkich sprawach, również skarg 
i wniosków w poniedziałki w godzinach 8:00 - 15:00
 
Starostwo Powiatowe
Ulica Kolejowa 2
66-200 Świebodzin
BUDYNEK "A"
Gabinet nr 6 (I piętro)
 
68 475 53 08,  68 475 53 05