- 24-03-2021
- drukuj
Ankieta IRWiR PAN
Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk szuka odpowiedzi na pytanie, jak pandemia wpłynęła na nasze życie - rodzinne, zawodowe, społeczne.
Dlatego w imieniu naukowców prosimy o wypełnienie ankiety przez mieszkańców naszego powiatu, Państwa pomoc pozwoli na szerokie spojrzenie na problem badawczy, a rezultatem badań będzie książka podsumowująca badania.
Link do wyników dotychczasowych badań - http://www.skalin.pl/wp-content/uploads/2020/11/Raport_Końcowy_IRWiR.pdf
- W przypadku pytań proszę o kontakt na numer 607 99 45 78 lub maila e-mail
- Link do ankiety - https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf38Zf52Kb2zx42dKbWIHjuD_JOKalGDaI0B7LDfmi0s2pHfg/viewform
- 24-03-2021
- drukuj
Wsparcie dla rolników - ASF
ARiMR przyjmuje wnioski od rolników, którzy chcą zabezpieczyć swoje gospodarstwa przed afrykańskim pomorem świń
Do 29 marca 2021 r. ARiMR przyjmuje wnioski od rolników, którzy chcą zabezpieczyć swoje gospodarstwa przed afrykańskim pomorem świń.
W ramach „Inwestycji zapobiegających zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” na pomoc mogą liczyć rolnicy, którzy zajmują się chowem lub hodowlą nie mniej niż 50 sztuk świń lub zrealizowali zobowiązania rolno-środowiskowo-klimatyczne w ramach wariantu 7.4. „Zachowanie lokalnych ras świń”, i chcą wykonać inwestycje chroniące ich gospodarstwa przed rozprzestrzenianiem się wirusa ASF. Na tego typu przedsięwzięcia mogą otrzymać maksymalnie 100 tys. zł w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, a wysokość dofinansowania nie może przekroczyć 80% kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację takiej inwestycji.
Pomoc można otrzymać na:
- utworzenie lub zmodernizowanie niecki dezynfekcyjnej,
- wyposażenie gospodarstwa rolnego w urządzenie do dezynfekcji,
- wykonanie inwestycji dzięki której trzoda chlewna będzie utrzymywana w odrębnych, zamkniętych pomieszczeniach z osobnym wejściem, nie łączących się z pomieszczeniami w których znajdują się inne zwierzęta
Wsparcie może być również przyznane na wykonanie ogrodzenia chlewni. Wówczas pomoc przyznaje się w formie standardowych stawek jednostkowych w wysokości 80 proc. kwoty stanowiącej sumę:
a) iloczynów standardowych stawek jednostkowych i, odpowiednio, długości planowanego ogrodzenia, liczby bram i liczby furtek.
oraz
b) kosztów ogólnych, nieprzekraczających 10 proc. kosztów poniesionych na realizację tej operacji.
oraz
b) kosztów ogólnych, nieprzekraczających 10 proc. kosztów poniesionych na realizację tej operacji.
Więcej informacji na stronie: www.arimr.gov.pl i pod numerem bezpłatnej infolinii: 800 38 00 84
- 24-03-2021
- drukuj
Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej"
Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2021”
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Świebodzinie od 1 kwietnia 2021 rozpoczyna realizację Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2021”
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla:
- dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego,
Program ma także zapewniać:
- możliwość skorzystania przez osoby niepełnosprawne z pomocy asystenta przy wykonywaniu codziennych czynności i funkcjonowaniu w życiu społecznym;
- ograniczenie skutków niepełnosprawności oraz stymulowanie osoby niepełnosprawnej do podejmowania aktywności i umożliwienie realizowania prawa do niezależnego życia;
- przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na niepełnosprawność oraz wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych, umożliwienie osobom niepełnosprawnym uczestnictwa w życiu lokalnej społeczności np. poprzez udział w wydarzeniach społecznych, kulturalnych, rozrywkowych czy też sportowych;
- zwiększenie wsparcia świadczonego przez asystentów ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ASPE) w zakresie wsparcia niepełnosprawnych uczniów, także w innych wymiarach życia i funkcjonowania społecznego.
- 24-03-2021
- drukuj
Zmiany organizacyjne w Nowym Szpitalu
Komunikat Prezes Zarządu Nowego Szpitala w Świebodzinie, Wiesławy Cieplickiej
Od 29 marca do Szpitala Nowego w Świebodzinie będą przyjmowani pacjenci wymagający leczenia szpitalnego, u których stwierdzono Covid-19.
W związku z pogarszającą się sytuacją epidemiczną, Nowy Szpital w Świebodzinie, podobnie jak inne szpitale, wyszedł naprzeciw oczekiwaniom Pana Wojewody oraz Dyrektora Lubuskiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Zielonej Górze i zapewnił 55 łóżek „covidowych”, (w tym 10 respiratorowych) dla pacjentów wymagających pilnej hospitalizacji.
Łóżka dla tych pacjentów będą w dotychczasowym oddziale chorób wewnętrznych i w oddziale chirurgii ogólnej i urazowo-ortopedycznej(który przeniesiona będzie na oddział neurologii). Oddział neurologii z pododdziałem udarowym przeniesiony będzie na II piętro.
Dlatego też od dziś, tj. 24 marca, do odwołania wstrzymano planowe przyjęcia na zabiegi operacyjne i hospitalizacje w oddziale chirurgicznym i internistycznym; pacjenci tych oddziałów będą musieli leczyć się w innych szpitalach naszego województwa.
Pozostałe oddziały, czyli:
- Położnictwo i Ginekologia, odbywają się porody rodzinne, działa Szkoła Rodzenia
- Anestezjologia i Intensywna Terapia,
- SOR
- ZOL
- Neurologia z pododdziałem udarowym,
- a także wszystkie poradnie specjalistyczne pracują bez zmian. Podobnie pracownie diagnostyczne, punkt wymazowy, Nocna Pomoc Lekarska, Zespoły Ratownictwa Medycznego oraz Transport Sanitarny pracują na dotychczasowych zasadach.
Poradnia chirurgiczna i Punkt Szczepień przeciwko Covid-19 zostaje przeniesiona do budynku administracji.
Mimo tych zmian, bezpieczeństwo pacjentów korzystających z usług medycznych szpitala jest zapewnione.
- 22-03-2021
- drukuj
Rozporządzenie Powiatowego Lekarza Weterynarii
Rozporządzenie Powiatowego Lekarza Weterynarii w Świebodzinie w związku ze stwierdzonym ogniskiem ASF
Rozporządzenie Powiatowego Lekarza Weterynarii Grzegorza Janickiego w Świebodzinie w sprawie zwalczania afrykańskiego pomoru świń u świń na terenie Powiatu Świebodzińskiego (szczegółowa treść w załączniku poniżej).
Rozporządzenie określa obszar zapowietrzony oraz obszar zagrożony wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń.
Obszar zapowietrzony (na mapce oznaczony kolorem pomarańczowym) obejmuje:
- w Gminie Świebodzin miejscowość: Niedźwiady, Lubogóra, Chociule
- w Gminie Skąpe miejscowość: Ołobok
Obszar zagrożony (na mapce oznaczony kolorem różowym) obejmuje:
- w Gminie Świebodzin miejscowości: Raków, Rudgerzowice, Rosin, Świebodzin, Kępsko, Ługów, Rusinów, Grodziszcze, Rozłogi, Lubinicko, Jeziory, Borów, Wilkowo, Podlesie, Rosin, Osogóra;
- w Gminie Skąpe miejscowości: Darnawa, Radoszyn, Skąpe, Łąkie, Cibórz, Międzylesie, Węgrzynice, Rokitnica, Niekarzyn, Pałck, Błonie, Niesulice, Kalinowo;
- w Gminie Lubrza miejscowości: Nowa Wioska, Mostki, Przełazy, Laski, Wągieł.
- 19-03-2021
- drukuj
Zawieszenie obsługi bezpośredniej do 14.05.2021
Przedłużenie zawieszenia obsługi bezpośredniej w starostwie
W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną związaną z koronawirusem i jego dynamicznym wzrostem, w trosce o zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom oraz pracownikom, informujemy o wprowadzeniu od 22.02.2021r. (poniedziałek) do 14.05.2021 r. (piątek) zawieszenia obsługi bezpośredniej w starostwie.
Wydział Komunikacji pracuje bez zmian - od 4 maja 2021 w nowym miejscu, przy ul. Żaków 3 w Świebodzinie.
Wnioski do pozostałych wydziałów można składać w urnie w budynku A - wejście główne (od ul. Kolejowej).
Obsługa interesantów odbywać się będzie:
- telefonicznie
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: /o4ij429fmn/SkrytkaESP
- poprzez korespondencję pocztą tradycyjną (Starostwo Powiatowe w Świebodzinie , Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin)
- poprzez korespondencję pocztą elektroniczną e-mail
- w przypadku dostarczania dużej ilości dokumentacji (Wydział Geodezji, Budownictwa) prosimy o indywidualne umówienie telefoniczne z pracownikiem.
Telefony kontaktowe, adresy mailowe oraz druki wniosków znajdą Państwo tu - https://bip.wrota.lubuskie.pl/spswiebodzin/procedury/226/wydzial/
- 19-03-2021
- drukuj
XXV Sesja Rady Powiatu
XXV Sesja Rady Powiatu
Na podstawie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 920) oraz art. 15zzx ust.1. i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r. poz. 374 z późn. zm.) Przewodnicząca Rady Powiatu Urszula Miara zwołuje XXV sesję Rady Powiatu Świebodzińskiego VI kadencji.
Sesja odbędzie się 25 marca 2021r. o godz. 10.00 w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2 przy zdalnym udziale radnych (z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość).
Porządek obrad:
1.Otwarcie XXV sesji Rady Powiatu i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Przedstawienie porządku obrad.
3.Informacja z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (Druk Nr 299).
4.Interpelacje i zapytania radnych.
5. Informacja z realizacji zadań ustawowych Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świebodzinie za 2020 rok (Druk Nr 300).
6.Podjęcie uchwał:
1) w sprawie określenia zadań i wysokości środków na zadania z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do realizacji w 2021r. (Druk Nr 301);
2) w sprawie przyjęcia do realizacji Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2021-2023 (Druk Nr 302);
3) w sprawie przyjęcia do realizacji Powiatowego programu działań profilaktycznych mającego na celu udzielenie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie opracowanego na lata 2021-2025 (Druk Nr 303);
4) w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2021 Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 304);
5) w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Świebodzińskiego na lata 2021-2028 (Druk Nr 305).
7.Sprawy różne:
- Przedłożenie radzie powiatu Uchwały Nr 301/2021 Zarządu Powiatu Świebodzińskiego z dnia 15 marca 2021r. w sprawie informacji o realizacji planu finansowego środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na 2020 rok (Druk Nr 306).
8. Zamknięcie obrad XXV sesji.
- 07-04-2021
- drukuj
Darmowe maseczki dla mieszkańców Powiatu Świebodzińskiego
Dziś odebraliśmy maseczki ochronne dla mieszkańców gmin Powiatu Świebodzińskiego
Dziś odebraliśmy z wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. maseczki ochronne dla mieszkańców gmin Powiatu Świebodzińskiego. Maseczki dla mieszkańców szczególnie zagrożonych województw - w tym naszego, są dostarczone z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ich rozdziałem zajął się Lubuski Urząd Wojewódzki.
Powiat Świebodziński przekazuje je dalej dalej do gmin. Ich ilość została wyliczona przez LUW na podstawie ilości mieszkańców.
- Gmina Lubrza otrzymała 14 000 maseczek,
- Gmina Łagów - 19000
- Gmina Skąpe - 19000
- Gmina Szczaniec - 15000
- Gmina Świebodzin - 86000
- Gmina Zbąszynek - 32000
Informacji o sposobie dystrybucji maseczek proszę szukać w swoich gminach, na stronach internetowych lub tablicach ogłoszeniowych.
- 17-03-2021
- drukuj
Budowa przejścia dla pieszych na ul. Piłsudskiego w Świebodzinie
Budowa przejścia dla pieszych na ul. Piłsudskiego w Świebodzinie i zmiana organizacji ruchu
Informujemy, iż z początkiem przyszłego tygodnia (22 marca, poniedziałek) rozpocznie się budowa wyniesionego przejścia dla pieszych w rejonie Świebodzińskiego Domu Kultury.
Na czas robót wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu ul. Piłsudskiego. Prace będą wykonywane w dwóch etapach - wykonanie wyniesionego przejścia na jednej jezdni ( w tym czasie ruch będzie odbywał się w dwóch kierunkach na drugiej jezdni), następnie na drugiej.
Planowany czas zakończenia budowy to koniec kwietnia 2021r.
Przepraszamy za tymczasowe utrudnienia w ruchu, kierowców prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.
- 15-03-2021
- drukuj
Nowe pomieszczenia dla Wydziału Geodezji
Zapadła decyzja o wykonaniu projektu na nowe pomieszczenia dla Wydziału Geodezji
Nowe pomieszczenia będą mieścić się na terenie obecnego Szkolnego Schroniska Młodzieżowego na ul. Żaków (obok przygotowywanego obecnie Wydziału Komunikacji). Projekt obejmuje dostosowanie na potrzeby geodezji pomieszczeń zaplecza kuchennego oraz dobudowanie ok. 100m kwadratowych powierzchni użytkowej.
Obydwa wydziały posiadają w zasobach dużo dokumentacji, stąd spora część przeznaczona zostanie pod zaplecze archiwalne. Projekty będą gotowe na koniec bieżącego roku. Prace powinny zacząć się w połowie 2022.
Obecny budynek C Starostwa, w którym na ul. Piłsudskiego mieści się geodezja wymaga dużych nakładów remontowych, jest ciasny i nie posiada możliwości zwiększenia powierzchni użytkowych.
4Galeria zdjęć: Wydział Geodezji w SSM
-
Autor: A. Zielinska
Planowane miejsce dobudowy pomieszczeń na potrzeby Wydziału Geodezji
-
Pomieszczenia kuchenne, które będą dostsowane na potrzeby Wydziału Geodezji
-
Nowo wyremontowany Wydział Komunikacji w SSM, z którym będzie sąsiadował Wydział Geodezji
-
Budynek C starostwa, w którym mieści się obecnie Wydział Geodezji
- Co i jak w starostwie?
- Tarcza Antykryzysowa
- Formularz kontaktowy
- Elektroniczna skrzynka podawcza
- Rodzina Razem
- Służba zdrowia i opieka społeczna
- Modernizacja kształcenia zawodowego
- Organizacje pozarządowe
- Oświata
- Portal geodezyjny
- Inwestycje drogowe z PRGIPID
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Jakość powietrza