- 25-02-2021
- drukuj
Program „Aktywny Samorząd”
Nabór wniosków w ramach pilotażowego programu „Aktywny Samorząd”
Od 1 marca można składać wnioski o dofinansowanie w ramach programu „Aktywny Samorząd”. Celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji. To pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, zakupie sprzętu elektronicznego, wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym czy protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne. To także pomoc w utrzymywaniu aktywności zawodowej.
Termin przyjmowania wniosków:
- Moduł I od 01 marca 2021 roku do 31 sierpnia 2021 roku
- Moduł II od 01 marca do dnia 31 marca 2021r.(dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2020/2021), od 01września do dnia 10 października 2021r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2021/2022).
- Moduły, obszary i zadania programu, które będą realizowane w 2020 roku:
- Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:
- Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
- Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
- Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
- Zadanie 3 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu, w stopniu wymagającym korzystania z usług tłumacza języka migowego,
- Zadanie 4 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu,
-
- Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
- Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku lub obu kończyn górnych,
- Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
- Zadanie 3 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku,
- Zadanie 4 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności(do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu i trudnościami w komunikowaniu się za pomocą mowy,
- Zadanie 5 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
-
- Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
- Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności i dysfunkcją uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym,
- Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
- Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości, adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
- Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, (co najmniej na III poziomie jakości), adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
- Zadanie 5 – pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu powodującą problemy w samodzielnym przemieszczaniu się i posiadających zgodę lekarza specjalisty na użytkowanie przedmiotu dofinansowania,
-
- Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką), adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, którzy są przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym dziecka;
- Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym, adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium, a także do osób mających przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi.
Wykorzystując darmowy System SOW można złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 365 dni w roku. Jedyne, co jest potrzebne to:
- dostęp do Internetu, konto w Systemie SOW,
- Profil Zaufany. Profil Zaufany można potwierdzić w wielu instytucjach oraz online przy pomocy dziesięciu różnych banków Możesz skorzystać także z kreatora, który usprawnia proces składania wniosku.
Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy w aplikowaniu o środki PFRON poprzez SOW mogą skorzystać z różnorodnych form wsparcia m.in.:
- - w postaci bezpłatnej infolinii (800-89-777),
- - portalu edukacyjno-informacyjnego (www.portal-sow.pfron.org.pl)
- - szkoleń e-learningowych (www.edukacja.pfron.org.pl).
- 24-02-2021
- drukuj
Wydział Komunikacji - zmiana godzin rejestracji
Rejestracja telefoniczna
Wydział Komunikacji informuje, że od 1 marca 2021r. rejestracja telefoniczna prowadzona będzie od godz. 08:00.
Numery telefonów:
- 68 4755309 - Rejestracja pojazdów
- 68 4755303 – Prawa jazdy
Co można załatwić w Wydziale - pod tym linkiem.
- 22-02-2021
- drukuj
Dofinansowanie działalności gospodarczej
Webinar dotyczący możliwości uzyskania wsparcia na otwarcie działalności gospodarczej
Pracownicy Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Zielonej Górze oraz Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Zielonej Górze zapraszają na drugi z bezpłatnych webinarów dla osób młodych, które nie ukończyły 29. roku życia, a utraciły pracę po 1 marca 2020 r. i chciałyby otworzyć własną działalność gospodarczą.
O webinarze
Podczas webinaru przedstawimy projekty realizowane na terenie województwa lubuskiego w ramach Osi Priorytetowej I Rynek pracy otwarty dla wszystkich Działania 1.2 Wsparcie osób młodych na regionalnym rynku pracy, Poddziałania 1.2.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Dodatkowo przedstawicielka Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Zielonej Górze omówi projekt pt. Młodzi – aktywność, przedsiębiorczość, sukces!.
Wskażemy też inne formy wsparcia dla osób do 30. roku życia, które planują założenie własnej działalności gospodarczej.
Dla kogo
Zapraszamy wszystkich zainteresowane osoby z województwa lubuskiego w wieku 18-29 lat, które utraciły pracę po 1 marca 2020 r. i obecnie nie pracują.
Kiedy i gdzie
Webinar odbędzie się w czwartek 25 lutego 2021 r. od 10:00 do 11:30 na platformie ClickMeeting.
Jak się zgłosić
Wypełnij formularz rejestracji na stronie:
Po zarejestrowaniu się, otrzymasz link do webinaru.
Ważne!
- Na zgłoszenia czekamy do 24 lutego 2021 r.
- Jeśli masz pytania w sprawie webinaru, zadzwoń: 68 4565 454.
- Liczba miejsc jest ograniczona – w webinarze weźmie udział pierwszych 25 osób, które zalogują się w dniu webinaru.
- 22-02-2021
- drukuj
XXIV Sesja Rady Powiatu
XXIV Sesja Rady Powiatu
Na podstawie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 920) oraz art. 15zzx ust.1. i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r. poz. 374 z późn. zm.) Przewodnicząca Rady Powiatu Urszula Miara zwołuje XXIII sesję Rady Powiatu Świebodzińskiego VI kadencji.
Sesja odbędzie się 25 lutego 2021r. o godz. 10.00 w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2 przy zdalnym udziale radnych (z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość).
Link do sesji: https://user.sesje.pl/Portal/lubuskie/swiebodzinski
Porządek obrad:
1.Otwarcie XXIV sesji Rady Powiatu i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Przedstawienie porządku obrad.
3.Omówienie protokołów z sesji Rady Powiatu w dniach 18.12.2020r. i 28.01.2021r.
4.Informacja z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (Druk Nr 292).
5. Wystąpienie Radnego Sejmiku Województwa Lubuskiego Edwarda Fedko.
6.Interpelacje i zapytania radnych.
7. Przedstawienie planów pracy Komisji stałych na rok 2021.
8. Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu Świebodzińskiego oraz sprawozdanie z działalności Komendanta Powiatowego Policji w Świebodzinie za rok 2020 oraz (Druk Nr 294).
9.Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Świebodzinie z działalności Komendy Powiatowej PSP w Świebodzinie za rok 2020 wraz z informacją o stanie bezpieczeństwa powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej (Druk Nr 293).
10.Sprawozdanie Starosty Świebodzińskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2020 roku (Druk Nr 291).
11.Podjęcie uchwał:
1) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 295);
2) w sprawie uchwalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Świebodzińskiego na 2021 rok (Druk Nr 296);
3) w sprawie przekazania petycji dotyczącej przeprowadzenia masowych szczepień na COVID-19 (Druk Nr 297);
4) w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2021 Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 298);
12.Sprawy różne:
13. Zamknięcie obrad XXIV sesji.
- 18-02-2021
- drukuj
Ankieta dla rowerzystów
Jeśli jeździsz na rowerze - wypełnij tą ankietę
Ankieta przeprowadzana jest w ramach Projektu: „Opracowanie i wdrożenie koncepcji przebiegu szlaków rowerowych w województwie lubuskim w ramach projektu ODRA VELO - ODER VELO Budowa systemu informacji turystycznej dla rozwoju infrastruktury rowerowej na pograniczu polsko-niemieckim”.
Projekt Odra-Velo jest strategicznym elementem rozwoju turystyki rowerowej w woj. lubuskim, a poznanie preferencji rowerzystów ułatwi budowę uniwersalnego systemu informatycznego popularyzującego atrakcje turystyczne całego województwa.
Uzupełnienie formularza zajmie zaledwie kilka minut.
Zapraszamy do wypełnienia ankiety.
Link do ankiety:
- 18-02-2021
- drukuj
Remont w I Liceum Ogólnokształcącym
Trwa budowa systemu zabezpieczeń przeciwpożarowych
Czas nauki zdalnej i nieobecność uczniów I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie wykorzystuje na remont - trwa budowa systemu zabezpieczeń przeciwpożarowych.
Jest to obiekt zabytkowy, tak więc rozwiązania muszą być czasami niestandardowe - zajmuje się się tym firma Rac Systems z Zielonej Góry.
Zakres prac obejmuje m.in.:
- montaż nowych sufitów w auli i sali gimnastycznej
- modernizację instalacji wodociągowej
- usunięcie boazerii na korytarzach i schodach
- zamocowanie nowych hydrantów
- wymianę niektórych drzwi
- wymieniane będą również wysłużone piece w kotłowni
Koniec prac planowany jest na kwiecień 2021 r. Koszt wykonania to prawie 690.000 zł
Wykonane prace w tym pięknym zabytkowym budynku z pewnością przyczynią się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa uczniów i kadry pedagogicznej. Jest to również inwestycja nie tylko w bazę oświatową, ale także w dziedzictwo naszego powiatu.
6Galeria zdjęć: Budowa systemu zabezpieczeń przeciwpożarowych - I Liceum Ogólnokształcące w Świebodzinie
- 16-02-2021
- drukuj
Ruszyły zapisy do akcji Masz Głos
Program Fundacji Batorego – akcja Masz Głos rusza z nową edycją
W czasie pandemii ważna jest współpraca różnych środowisk, które na co dzień pracują i funkcjonują na jednym terenie. Razem łatwiej jest zadbać o edukację online, monitoring stanu drzew w gminie czy dobry projekt do budżetu obywatelskiego. Wszystkich gotowych do takiego zaangażowania wspiera program Fundacji Batorego – akcja Masz Głos, który właśnie rusza z nową edycją.
Do akcji Masz Głos 2021 mogą zgłaszać się organizacje społeczne, grupy nieformalne, aktywistki i aktywiści z całej Polski, którzy chcą zmieniać swoje najbliższe otoczenie – angażując do współpracy mieszkańców i władze lokalne. Mogą zajmować się różnymi sprawami: ekologią, przestrzenią publiczną, lokalnymi przepisami, edukacją, działaniami na rzecz młodzieży, seniorów, osób z niepełnosprawnościami – każda z tych inicjatyw jest ważna w akcji Masz Głos. Wystarczy, że wejdą na stronę www.maszglos.pl i między 15 lutego a 8 marca zapiszą się do programu.
Udział w akcji Masz Głos trwa 10 miesięcy i jest całkowicie bezpłatny. Uczestnicy dostają wsparcie merytoryczne, a także pomoc w przygotowaniu planu działania, określeniu celu i realizacji pomysłu we współpracy z władzą lokalną i otoczeniem. Najlepiej współpracujące społeczności: mieszkańców z władzą samorządową mają szansę na prestiżową nagrodę Super Samorząd, przyznawaną przez Fundację Batorego. Nagroda przynosi gminie uznanie jako sprawnie funkcjonującej społeczności samorządowej.
Masz Głos zdalnie, Masz Głos realnie. Działaj lokalnie!
- 16-02-2021
- drukuj
Nabór - Starszy Informatyk
Nabór na stanowisko Starszego Informatyka
Starosta Świebodziński ogłasza nabór na:
- stanowisko Starszego Informatyka w zespole ds. cyfryzacji i komunikacji w Wydziale Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Świebodzinie - termin składania dokumentów do dnia 26 lutego 2021r.
- szczegóły dotyczące naboru w załączniku poniżej
- dodatkowe informacje pod tel. 68 47 55 362
- 16-02-2021
- drukuj
Nabór - Naczelnik w Wydziale Dróg
Nabór na stanowisko Naczelnika Wydziału Dróg
Starosta Świebodziński ogłasza nabór na:
- stanowisko Naczelnika Wydziału Dróg Starostwa Powiatowego w Świebodzinie - termin składania dokumentów do dnia 22 lutego 2021r.
- szczegóły dotyczące naboru w załączniku poniżej
- dodatkowe informacje pod tel. 68 47 55 362
- 11-02-2021
- drukuj
Harmonogram wymazów przedszkoli i żłobków
Harmonogram przeprowadzenia wymazów w przedszkolach i żłobkach
Akcja pobierania wymazów od nauczycieli w Powiecie Świebodzińskim w żłobkach i przedszkolach przeprowadzona będzie 16 lutego 2021. Przeprowadzają ją Wojska Obrony Terytorialnej.
Szczegóły na ilustracji.
- Co i jak w starostwie?
- Tarcza Antykryzysowa
- Formularz kontaktowy
- Elektroniczna skrzynka podawcza
- Rodzina Razem
- Służba zdrowia i opieka społeczna
- Modernizacja kształcenia zawodowego
- Organizacje pozarządowe
- Oświata
- Portal geodezyjny
- Inwestycje drogowe z PRGIPID
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Jakość powietrza