Aktualności

Logo: Powiat Świebodziński

Logo BIP

Aktualności ze zdjęciami

Stypendia - dla kogo i jak je znaleźć

13-02-2020
Stypendia to nie tylko sposób wyróżnienia za dobrą średnią w szkole czy na uczelni – w Polsce i na świecie działa wiele organizacji prowadzących różnorodne programy stypendialne: od firm wspierających...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Stypendia - dla kogo i jak je znaleźć

Fundusze Europejskie na eksport

10-02-2020
Pracownicy Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie lubuskim zapraszają na spotkania informacyjne dotyczące możliwości pozyskania wsparcia przez firmy na wejście na rynki zagraniczne. Spotkania odbędą...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Fundusze Europejskie na eksport

Kwalifikacja wojskowa 2020

07-02-2020
Zgodnie z Zarządzeniem Wojewody Lubuskiego z dnia 31 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia wojewódzkiego planu kwalifikacji wojskowej oraz powołania wojewódzkiej i powiatowych komisji lekarskich, na terenie Powiatu...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Kwalifikacja wojskowa 2020

Aktualności

Program „Aktywny Samorząd”

Nabór wniosków w ramach pilotażowego programu „Aktywny Samorząd”

Od 1 marca można składać wnioski o dofinansowanie w ramach programu „Aktywny Samorząd”. Celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji. To pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, zakupie sprzętu elektronicznego, wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym czy protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne. To także pomoc w utrzymywaniu aktywności zawodowej. 
 
Termin  przyjmowania wniosków:
  • Moduł I od 01 marca 2021 roku do 31 sierpnia 2021 roku 
  • Moduł II  od 01 marca  do dnia 31 marca 2021r.(dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2020/2021), od 01września  do dnia 10 października 2021r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2021/2022). 
  1. Moduły, obszary i zadania programu, które będą realizowane w 2020 roku: 
  1. Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:
  1. Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
  • Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
  • Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
  • Zadanie  3 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu, w stopniu wymagającym korzystania z usług tłumacza języka migowego,
  • Zadanie 4 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu,
    1. Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
  • Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku lub obu kończyn górnych,
  • Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
  • Zadanie 3 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku,
  • Zadanie 4 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności(do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu i trudnościami w komunikowaniu się za pomocą mowy,
  • Zadanie 5 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
 
 
    1. Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
  • Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności i dysfunkcją uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym,
  • Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
  • Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości, adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
  • Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, (co najmniej na III poziomie jakości), adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
  • Zadanie 5 – pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu powodującą problemy w samodzielnym przemieszczaniu się i posiadających zgodę lekarza specjalisty na użytkowanie przedmiotu dofinansowania,
    1. Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką), adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, którzy są przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym dziecka;
 
  1. Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym, adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium, a także do osób mających przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi.
 
Wykorzystując darmowy System SOW można złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 365 dni w roku. Jedyne, co jest potrzebne to:
    Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy w aplikowaniu o środki PFRON poprzez SOW mogą skorzystać z różnorodnych form wsparcia m.in.:
 
 
 
 
 
 
czytaj dalej

Wydział Komunikacji - zmiana godzin rejestracji

Rejestracja telefoniczna

Wydział Komunikacji informuje, że od 1 marca 2021r. rejestracja telefoniczna prowadzona będzie od godz. 08:00. 
Numery telefonów:
  • 68 4755309 - Rejestracja pojazdów
  • 68 4755303 – Prawa jazdy
Co można załatwić w Wydziale - pod tym linkiem
 
 
czytaj dalej

Dofinansowanie działalności gospodarczej

Webinar dotyczący możliwości uzyskania wsparcia na otwarcie działalności gospodarczej

Pracownicy Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Zielonej Górze oraz Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Zielonej Górze zapraszają na drugi z bezpłatnych webinarów dla osób młodych, które nie ukończyły 29. roku życia, a utraciły pracę po 1 marca 2020 r. i chciałyby otworzyć własną działalność gospodarczą. 
 
O webinarze
Podczas webinaru przedstawimy projekty realizowane na terenie województwa lubuskiego w ramach Osi Priorytetowej I Rynek pracy otwarty dla wszystkich Działania 1.2 Wsparcie osób młodych na regionalnym rynku pracy, Poddziałania 1.2.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Dodatkowo przedstawicielka Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Zielonej Górze omówi projekt pt. Młodzi – aktywność, przedsiębiorczość, sukces!.
Wskażemy też inne formy wsparcia dla osób do 30. roku życia, które planują założenie własnej działalności gospodarczej.
 
Dla kogo
Zapraszamy wszystkich zainteresowane osoby z województwa lubuskiego w wieku 18-29 lat, które utraciły pracę po 1 marca 2020 r. i obecnie nie pracują.
 
Kiedy i gdzie
Webinar odbędzie się w czwartek 25 lutego 2021 r. od 10:00 do 11:30 na platformie ClickMeeting.
 
Jak się zgłosić
Wypełnij formularz rejestracji na stronie: 
 
Po zarejestrowaniu się, otrzymasz link do webinaru.
 
Ważne!
  • Na zgłoszenia czekamy do 24 lutego 2021 r.
  • Jeśli masz pytania w sprawie webinaru, zadzwoń: 68 4565 454.
  • Liczba miejsc jest ograniczona – w webinarze weźmie udział pierwszych 25 osób, które zalogują się w dniu webinaru.
  •  
 
 
 
czytaj dalej

XXIV Sesja Rady Powiatu

XXIV Sesja Rady Powiatu

Na podstawie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 920) oraz art. 15zzx ust.1. i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r. poz. 374 z późn. zm.) Przewodnicząca Rady Powiatu Urszula Miara zwołuje XXIII sesję Rady Powiatu Świebodzińskiego VI kadencji.
 
Sesja odbędzie się 25 lutego 2021r. o godz. 10.00 w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2 przy zdalnym udziale radnych (z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość).
 
 
Porządek obrad:
1.Otwarcie XXIV sesji Rady Powiatu i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Przedstawienie porządku obrad.
3.Omówienie protokołów z sesji Rady Powiatu w dniach  18.12.2020r. i 28.01.2021r.
4.Informacja z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (Druk Nr 292). 
5. Wystąpienie Radnego Sejmiku Województwa Lubuskiego Edwarda Fedko.
6.Interpelacje i zapytania radnych.
7. Przedstawienie planów pracy Komisji stałych na rok 2021.
8. Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu Świebodzińskiego oraz sprawozdanie z działalności Komendanta Powiatowego Policji w Świebodzinie za rok 2020 oraz (Druk Nr 294).
9.Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Świebodzinie z działalności Komendy Powiatowej PSP w Świebodzinie za rok 2020 wraz z informacją o stanie bezpieczeństwa powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej (Druk Nr 293).
10.Sprawozdanie Starosty Świebodzińskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2020 roku (Druk Nr 291).
11.Podjęcie uchwał:
1) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 295);
2) w sprawie uchwalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Świebodzińskiego na 2021 rok (Druk Nr 296);
3) w sprawie przekazania petycji dotyczącej przeprowadzenia masowych szczepień na COVID-19 (Druk Nr 297); 
4) w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2021 Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 298);
12.Sprawy różne:
13. Zamknięcie obrad XXIV sesji.
czytaj dalej

Ankieta dla rowerzystów

Jeśli jeździsz na rowerze - wypełnij tą ankietę

Ankieta przeprowadzana jest w ramach Projektu: „Opracowanie i wdrożenie koncepcji przebiegu szlaków rowerowych w województwie lubuskim w ramach projektu ODRA VELO - ODER VELO Budowa systemu informacji turystycznej dla rozwoju infrastruktury rowerowej na pograniczu polsko-niemieckim”.
 
Projekt Odra-Velo jest strategicznym elementem rozwoju turystyki rowerowej w woj. lubuskim, a poznanie preferencji rowerzystów ułatwi budowę uniwersalnego systemu informatycznego popularyzującego atrakcje turystyczne całego województwa.
Uzupełnienie formularza zajmie zaledwie kilka minut. 
 
Zapraszamy do wypełnienia ankiety.
Link do ankiety:
 
 
 
 
czytaj dalej

Remont w I Liceum Ogólnokształcącym

Trwa budowa systemu zabezpieczeń przeciwpożarowych

Czas nauki zdalnej i nieobecność uczniów I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie wykorzystuje na remont - trwa budowa systemu zabezpieczeń przeciwpożarowych.
Jest to obiekt zabytkowy, tak więc rozwiązania muszą być czasami niestandardowe - zajmuje się się tym firma Rac Systems z Zielonej Góry. 
Zakres prac obejmuje m.in.:
  • montaż nowych sufitów w auli i sali gimnastycznej
  • modernizację instalacji wodociągowej
  • usunięcie boazerii na korytarzach i schodach
  • zamocowanie nowych hydrantów
  • wymianę niektórych drzwi
  • wymieniane będą również wysłużone piece w kotłowni
Koniec prac planowany jest na kwiecień 2021 r. Koszt wykonania to prawie 690.000 zł
 
Wykonane prace w tym pięknym zabytkowym budynku z pewnością przyczynią się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa uczniów i kadry pedagogicznej. Jest to również inwestycja nie tylko w bazę oświatową, ale także w dziedzictwo naszego powiatu.
czytaj dalej

6Galeria zdjęć: Budowa systemu zabezpieczeń przeciwpożarowych - I Liceum Ogólnokształcące w Świebodzinie

Ruszyły zapisy do akcji Masz Głos

Program Fundacji Batorego – akcja Masz Głos rusza z nową edycją

W czasie pandemii ważna jest współpraca różnych środowisk, które na co dzień pracują i funkcjonują na jednym terenie. Razem łatwiej jest zadbać o edukację online, monitoring stanu drzew w gminie czy dobry projekt do budżetu obywatelskiego. Wszystkich gotowych do takiego zaangażowania wspiera program Fundacji Batorego – akcja Masz Głos, który właśnie rusza z nową edycją.
 
Do akcji Masz Głos 2021 mogą zgłaszać się organizacje społeczne, grupy nieformalne, aktywistki i aktywiści z całej Polski, którzy chcą zmieniać swoje najbliższe otoczenie – angażując do współpracy mieszkańców i władze lokalne. Mogą zajmować się różnymi sprawami: ekologią, przestrzenią publiczną, lokalnymi przepisami, edukacją, działaniami na rzecz młodzieży, seniorów, osób z niepełnosprawnościami – każda z tych inicjatyw jest ważna w akcji Masz Głos. Wystarczy, że wejdą na stronę www.maszglos.pl i między 15 lutego a 8 marca zapiszą się do programu.
Udział w akcji Masz Głos trwa 10 miesięcy i jest całkowicie bezpłatny. Uczestnicy dostają wsparcie merytoryczne, a także pomoc w przygotowaniu planu działania, określeniu celu i realizacji pomysłu we współpracy z władzą lokalną i otoczeniem. Najlepiej współpracujące społeczności: mieszkańców z władzą samorządową mają szansę na prestiżową nagrodę Super Samorząd, przyznawaną przez Fundację Batorego. Nagroda przynosi gminie uznanie jako sprawnie funkcjonującej społeczności samorządowej. 
Masz Głos zdalnie, Masz Głos realnie. Działaj lokalnie!
 
czytaj dalej

Nabór - Starszy Informatyk

Nabór na stanowisko Starszego Informatyka

Starosta Świebodziński ogłasza nabór na:
  • stanowisko Starszego Informatyka w zespole ds. cyfryzacji i komunikacji w Wydziale Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Świebodzinie  - termin składania dokumentów do dnia 26 lutego 2021r. 
  1. szczegóły dotyczące naboru w załączniku poniżej
  2. dodatkowe informacje pod tel. 68 47 55 362
czytaj dalej

Nabór - Naczelnik w Wydziale Dróg

Nabór na stanowisko Naczelnika Wydziału Dróg

Starosta Świebodziński ogłasza nabór na:
  • stanowisko Naczelnika​ Wydziału Dróg Starostwa Powiatowego w Świebodzinie  - termin składania dokumentów do dnia 22 lutego 2021r. 
  1. szczegóły dotyczące naboru w załączniku poniżej
  2. dodatkowe informacje pod tel. 68 47 55 362
czytaj dalej

Harmonogram wymazów przedszkoli i żłobków

Harmonogram przeprowadzenia wymazów w przedszkolach i żłobkach

Akcja pobierania wymazów od nauczycieli w Powiecie Świebodzińskim w żłobkach i przedszkolach przeprowadzona będzie 16 lutego 2021. Przeprowadzają ją Wojska Obrony Terytorialnej. 
Szczegóły na ilustracji. 
 
czytaj dalej
1 ... 10 11 12 13 14 ... 45 »
  • Baner: Okolice Najbliższe
  • Baner: Dzień za dniem
  • Baner: Lubuskie
  • Baner: Policja Świebodzin
  • Baner: burza
  • Baner: Lubuskiej Niebieskiej Tarczy Wobec Przemocy
  • Baner: siSMS
  • Baner: Lubuskie Bony Rozwojowe
  • Baner: Nieodpłatna pomoc prawna
  • Baner: ZPPnowe