Aktualności

Logo: Powiat Świebodziński

Logo BIP

Aktualności ze zdjęciami

Sprawdź stan powietrza w Świebodzinie

03-08-2020
Tablice z informacją na temat stanu powietrza już wiszą w Świebodzinie: - na ulicy Piłsudskiego 18 - na ulicy Wałowej 1 Czujniki informują mieszkańców o temperaturze powietrza, wilgotności, ciśnieniu, a...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Sprawdź stan powietrza w Świebodzinie

Fotorelacja - Święto Wojska Polskiego 2020

17-08-2020
15 sierpnia 2020r. o godz. 12:00w Świebodzinie dla uczczenia Święta Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, przy Pomniku Niepodległości władze samorządowe Powiatu i Gminy Świebodzin, organizacje kombatanckie, partie polityczne oraz...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Fotorelacja - Święto Wojska Polskiego 2020

Zakup laptopów dla dzieci

18-08-2020
Powiat Świebodziński otrzymał dofinansowanie w ramach projektu „Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie epidemii COVID-19” w kwocie 276 409,00 zł . Za otrzymane dofinansowanie zakupione zostaną laptopy...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Zakup laptopów dla dzieci

Aktualności

Szczepienia - wolne miejsca

100 wolnych miejsc na szczepienia Moderną, 200 - Pfizer

Informujemy, że Punkt Szczepień Powszechnych przy ul. Żaków 1 w Świebodzinie dysponuje jeszcze 100 wolnymi miejscami na szczepienie preparatem firmy Moderna oraz 200 wolnymi miejscami na szczepienie preparaterm firmy Pfizer - w najbliższy weekend, tj. 26-27 czerwca br.
 
 Rejestracja na szczepienie:
  • zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię - 989,
  • zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl,
  • wyślij SMS o treści "SzczepimySie" na numer 880 333 333
  • przez bezpośredni kontakt z punktem szczepień , tel. 512 143 832 (poniedziałek-piątek, w godz. 12:00-15:00)
czytaj dalej

Darmowa pomoc prawna

Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

Od 17 czerwca 2021 wznowiona została stacjonarna działalność punktu – porady udzielne są podczas osobistej wizyty osoby uprawnionej w punkcie oraz w dalszym ciągu telefonicznie i mailowo. 
Z porady można skorzystać  podczas osobistej wizyty osoby uprawnionej w punkcie oraz telefonicznie i mailowo 
 
OBOWIĄZUJĄ ZAPISY NA PORADY
  • telefonicznie – od poniedziałku do piątku w godz.: 10:00 – 13:00  
pod nr tel.: 68 475 53 29
 
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej – pisząc na adres e-mail.    
(w treści emaila należy podać proponowaną datę i godzinę spotkania)
 
 
Przy samodzielnej rejestracji online na poradę telefoniczną należy wybrać zakładkę CHCĘ SKORZYSTAĆ Z PORADY STACJONARNIE – następnie wskazać termin porady oraz wpisać swój numer telefonu 
 
 
 
czytaj dalej

Rejestracja łodzi

Reja24

Masz własny, mały jacht lub łódkę i planujesz niezapomniane wakacje na wodzie? Od 1 sierpnia 2020r. najpierw trzeba zacząć od rejestracji jednostki przez nowy serwis Reja24. weszły w życie zmiany prawne, które dotyczą jednostek do 24 metrów długości, z wyłączeniem tych przeznaczonych do sportu czy małych łodzi do amatorskiego połowu ryb.
Od 1 sierpnia 2020 zmieniło się prawo związane z obowiązkami rejestracji małych jednostek pływających – czyli takich, które sięgają do 24 metrów długości i często służą do rekreacyjnych rejsów.
 
Nie dotyczy wędkarzy, sportowców i wioślarzy - do tej pory nasz Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska obsługiwał jedynie wnioski o rejestrację łodzi do amatorskiego połowu ryb. Od sierpnia 2020r. ustawa wyklucza taki obowiązek dla najmniejszych jednostek, które nie przekraczają 7,5 metra długości, a ich napęd nie przekracza mocy 15 kW.
 
Nie będzie trzeba rejestrować w Reja24 także desek, łodzi napędzanych tylko siłą mięśni i jednostek przeznaczonych wyłącznie do regat oraz zawodów sportowych (z klasą i certyfikatami).
Do nowego rejestru muszą zapisać się właściciele wszystkich jachtów (i morskich, i śródlądowych) oraz łodzi do amatorskiego połowu ryb, które mają od 7,5 do 24 metrów długości. Obowiązkowi podlegają też jednostki do połowów rybackich i te, które uprawiają żeglugę poza terytorium Polski.
 
Wcześniejsze wpisy i dokumenty rejestracyjne zachowają swoją ważność tylko przez określony czas:
- wpisy i dokumenty wydane do dnia 1 stycznia 2000 r. - przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, czyli do 01.08.2021 r.
- wpisy i dokumenty wydane do dnia 1 stycznia 2006 r. - przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, czyli do 01.02.2022 r.
- wpisy i dokumenty wydane po dniu 1 stycznia 2006 r. - przez okres 30 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, czyli do 01.02.2023 r.
Po upływie tych terminów jednostki muszą zostać zarejestrowane ponownie według nowych zasad. Właściciel jednostki, która zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie podlegała obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować w terminie 17 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, czyli do końca 2021 roku.
Wysokość opłaty za rejestrację to 80 złotych. W przypadku jednostek, które już były zarejestrowane i wymagają tylko przerejestrowania – 60 złotych. Kwoty określa rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Żeglować będzie można od razu po złożeniu wniosku, na podstawie wydanego zaświadczenia.
 
 Reja24 ma pomóc przede wszystkich w sprawach związanych z bezpieczeństwem. Dzięki elektronicznemu rejestrowi rzetelne dane o jednostkach będą otrzymywać służby ratownicze, policja, administracja państwowa czy – w skrajnych przypadkach – organy ścigania.
 
 
 
fot. Dominik Dzigman
 
 
 
czytaj dalej

Odbyła się XXVIII Sesja Rady Powiatu

Sesja absolutoryjna

Dziś odbyła się XXVIII Sesja Rady Powiatu przy zdalnym udziale radnych. Głównymi punktami było podjęcie uchwał w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu w Świebodzinie wotum zaufania oraz w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu w w Świebodzinie z tytułu wykonania budżetu na 2020 rok.
Przedstawiono Radzie „Raport o stanie Powiatu Świebodzińskiego” obejmujący podsumowanie działalności Zarządu w 2020 roku, a w szczególności realizację przyjętych polityk, programów i strategii oraz wykonania uchwał Rady Powiatu. Po zapoznaniu się z Raportem oraz biorąc pod uwagę uzyskane w toku sprawozdania wyjaśnienia i informacje radni w głosowaniu jawnym udzielili Zarządowi wotum zaufania.
Najważniejszym punktem dzisiejszej sesji było przedstawienie i omówienie sprawozdania z wykonania budżetu na 2020 rok , a co za tym idzie podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium.
 Po zapoznaniu się ze sprawozdaniem, pozytywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Świebodzinie sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu na rok 2020, opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej Radni udzielili Zarządowi Powiatu w Świebodzinie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Świebodzińskiego na 2020 rok.
 
Na zakończenie sesji Starosta Świebodziński Zbigniew Szumski podsumował krótko działania podjęte podczas pandemii, szczególnie zmiany schematów finansowania, które wymogła pandemia, wsparcie ze środków unijnych i wojewódzkich - szpitala publicznego w Świebodzinie oraz Domów Pomocy Społecznej czy wsparcie rządowe w zakupie sprzętu komputerowego, remontu Liceum.
czytaj dalej

6Galeria zdjęć: XVIII Sesja Rady Powiatu

XXVIII Sesja Rady Powiatu

Na podstawie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 920) oraz art. 15zzx ust.1. i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r. poz. 374 z późn. zm.) Przewodnicząca Rady Powiatu Urszula Miara zwołuje XXVIII sesję Rady Powiatu Świebodzińskiego VI kadencji.
Sesja odbędzie się 15 czerwca 2021r. o godz. 10:00 w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2 przy zdalnym udziale radnych (z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość).
Porządek obrad:
1.Otwarcie XXVIII sesji Rady Powiatu i stwierdzenie prawomocności obrad.2.Przedstawienie porządku obrad.
3.Omówienie protokołu z sesji Rady Powiatu w dniu 26.05.2021r.
Świebodzin, 10 czerwca 2021r.
page1image8952
4.Informacja z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (Druk Nr 339).5.Interpelacje i zapytania radnych.
6.Rozpatrzenie raportu o stanie Powiatu Świebodzińskiego za 2020 rok (Druk Nr 334):
a) debata nad raportem o stanie Powiatu Świebodzińskiego za 2020 rok:
głosy radnych;
głosy mieszkańców;
b) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu wotum zaufania (Druk Nr
333).
7.Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Świebodzińskiego za 2020 rok:
a) zapoznanie się z:
sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu Powiatu Świebodzińskiego za 2020 rok
(Druk Nr 309);
sprawozdaniem finansowym Powiatu Świebodzińskiego za 2020 rok (Druk Nr 332);
opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze o sprawozdaniu z wykonaniabudżetu Powiatu Świebodzińskiego za 2020 rok (Druk Nr 319);
informacją o stanie mienia komunalnego Powiatu Świebodzińskiego na dzień 31 grudnia2020 roku (Druk Nr 308);
b) odczytanie opinii komisji stałych i komisji rewizyjnej Rady Powiatu;
c) dyskusja;

d)podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego
Powiatu Świebodzińskiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2020 rok(Druk Nr 335).
8. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium:
a) zapoznanie się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej;
b) zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze o wniosku
Komisji Rewizyjnej (Druk Nr 338);
c) podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu Świebodzińskiego
(Druk Nr 336).
9. Podjęcie uchwał:
1) w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości z zasobu Powiatu
Świebodzińskiego i odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy
dzierżawy (Druk Nr 337);
2)w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2021 Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr
340).
10.Sprawy różne.
11. Zamknięcie obrad XXVIII sesji.
 
czytaj dalej

Most w Ołoboku wyłączony z ruchu

Do końca czerwca 2021r. most przy "czarnym bunkrze" wyłączony z ruchu

Ze względu na konieczność wykonania pilnych prac konserwatorskich - wymiana podkładu drewnianego, most w Ołoboku przy drodze powiatowej 1231F Ołobok-Wilkowo, zostanie wyłączony z ruchu kołowego do końca czerwca 2021r. Prace mają ruszyć w poniedziałek, 14 czerwca 2021r. 
Dojazd do Wilkowa możliwy będzie przez Świebodzin. 
Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o dostosowanie się do zmienionej na czas robót organizacji ruchu.
 
 
 
czytaj dalej

Wolne miejsca na szczepienia

200 miejsc na szczepienie - Moderną

Informujemy, że w Punkcie Szczepień Powszechnych w Świebodzinie mamy wolnych 200 dawek szczepionke (Moderna). 
Chętne osoby mogą zarejestrować się poprzez:
 
  • przez ogólnopolską infolinię 989;
  • elektronicznie przez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl;
  • wysyłając SMS o treści “SzczepimySie” na numer 880 333 333;
  • przez bezpośredni kontakt z punktem szczepień tel. 512 143 832 (poniedziałek-piątek, w godz. 12:00-15:00)
 
czytaj dalej

Złoty Krzyż Zasługi dla Starosty Świebodzińskiego

Starosta Świebodziński Zbigniew Szumski odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi

Dziś, podczas uroczystości z okazji Święta Samorządu Terytorialnego, Prezydent RP Andrzej Duda odznaczył Starostę Zbigniewa Szumskiego Złotym Krzyżem Zasługi
 
Prezydent Andrzej Duda zaprosił samorządowców z całej Polski na uroczystość wręczenia odznaczeń państwowych z okazji  Dnia Samorządu Terytorialnego. Nadał dziś odznaczenia osobom zasłużonym dla rozwoju samorządu oraz w działalności na rzecz społeczności lokalnej. Podczas uroczystości prezydent podkreślał, że samorządowcy pełnią ważną funkcję publiczną i wiele dali z siebie dla rozwoju swoich lokalnych wspólnot oraz obszarów.
Krzyż Zasługi, ustanowiony w 1923 r. nadawany jest osobom, które położyły zasługi dla państwa lub obywateli spełniając czyny przekraczające zakres ich zwykłych obowiązków, a przynoszące znaczną korzyść państwu lub obywatelom. 
 
Uroczystość wręczenia odbyła się w ogrodach belwederskich.
 
Zapis transmisji z uroczystości - https://www.facebook.com/andrzejduda/videos/315158353399398
czytaj dalej

Ankieta - przyczyny wypadków samochodowych

Ankieta na temat przyczyn wypadków drogowych w aspekcie bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie Polskii

Szanowni Państwo,

studenci Państwowej Uczelni Stanisława Staszica w Pile, prowadzą badania naukowe na temat przyczyn wypadków drogowych w aspekcie bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie Polski.  

 

Zapraszamy Państwa do udziału w dobrowolnych i anonimowych badaniach ankietowych. Zgromadzone statystyki wykorzystywane zostaną, jako zagregowane dane naukowe, które stanowić będą cenne źródło do przygotowania analizy w postaci pracy naukowej.

 

Ankieta składa się z 24 pytań pozwalających na wybór jednej odpowiedzi lub umożliwiających wpisanie własnej opinii/komentarza. Wypełnienie ankiety zajmie około 5 minut.  

 

Link do ankiety.

 

 

Dziękujemy Państwu za poświęcony czas.

 

W imieniu zespołu badawczego

Justyna Skibińska

Państwowa Uczelnia Stanisława Staszica

czytaj dalej

Nabór - Podinspektor Wydział Komunikacji i Transportu

Starosta Świebodziński ogłasza nabór na:
  • stanowisko Podinspektora w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Świebodzinie  - termin składania dokumentów do 8 czerwca 2021r. 
  1. szczegóły dotyczące naboru w załączniku poniżej
  2. dodatkowe informacje pod tel. 68 47 55 362, 68 38 28 347
czytaj dalej
1 ... 3 4 5 6 7 ... 45 »
  • Baner: Okolice Najbliższe
  • Baner: Dzień za dniem
  • Baner: Lubuskie
  • Baner: Policja Świebodzin
  • Baner: burza
  • Baner: Lubuskiej Niebieskiej Tarczy Wobec Przemocy
  • Baner: siSMS
  • Baner: Lubuskie Bony Rozwojowe
  • Baner: Nieodpłatna pomoc prawna
  • Baner: ZPPnowe