- 02-09-2008
- Autor: Tomasz Olesiak
Zespół Stanowisk ds. Edukacji i Zadań Społecznych
Inspektor - Anita Molicka
pokój nr 13 (II piętro)
Tel. 0 684755 336, 334
Inspektor - Anna Iwachów
pokój nr 13 (II piętro)
Tel. 0 684755 334, 336
1. Zakładanie, prowadzenie i likwidacja publicznych szkół podstawowych specjalnych, gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz szkolnego schroniska młodzieżowego.
2. Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w zakresie zakładania i prowadzenia placówek opiekuńczo-wychowawczych.
3. Kierowanie uczniów do szkół specjalnych.
4. Kierowanie nieletnich do Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych i Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii.
5. Przeprowadzanie procedury konkursowej na stanowiska dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
6. Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
7. Nadawanie i cofanie szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej, przydzielanie dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym oraz jej rozliczanie, i kontrola sposobu wykorzystania dotacji.
8. Finansowanie dokształcania uczniów klas wielozawodowych.
9. Nadawanie stopnia awansu zawodowego nauczycieli.
10. Przyznawanie nagród i odznaczeń pracownikom oświaty.
11. Przyznawanie stypendiów dla uczniów szkół prowadzonych przez Powiat.
12. Prowadzenie bazy danych oświatowych na podstawie ustawy o systemie informacji oświatowej.
13. Prowadzenie bazy VULCAN.
14. Wspieranie sportu w ramach ustawy o sporcie w tym prowadzenie spraw związanych ze stypendiami, nagrodami i wyróżnieniami za osiągnięte wyniki sportowe.
15. Współpraca z Państwowym Powiatowego Inspektora Sanitarnym.
16. Monitorowanie zachorowań na choroby zakaźne i prowadzenie spraw związanych ze zwalczaniem zachorowań na choroby zakaźne.
17. Monitorowanie stanu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych ich dostępności i jakości dla mieszkańców powiatu.
18. Współudział w tworzeniu planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.
19. Sprawowanie nadzoru, w ramach przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
20. Promocja zdrowego stylu życia oraz profilaktyka chorób mieszkańców Powiatu Świebodzińskiego.
21. Ustalanie projektów uchwał dotyczących godzin pracy aptek ogólnodostępnych w dni wolne od pracy, niedziele i święta w Powiecie.
22. Współpraca z Narodowym Funduszem Zdrowia, izbami lekarskimi i izbami pielęgniarek i położnych oraz z innymi jednostkami i samorządami zawodowymi działającymi na rzecz ochrony zdrowia.
23. Współpraca z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi, których działalność statutowa związana jest z rozwiązywaniem problemów społecznych i bezrobociem.
24. Udzielanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.
-
Co i jak w starostwie?
-
Tarcza Antykryzysowa
-
Formularz kontaktowy
-
Elektroniczna skrzynka podawcza
-
Rodzina Razem
-
Służba zdrowia i opieka społeczna
-
Modernizacja kształcenia zawodowego
-
Organizacje pozarządowe
-
Oświata
-
Portal geodezyjny
-
Inwestycje drogowe z PRGIPID
-
Nieodpłatna pomoc prawna
-
Jakość powietrza
-
Wydarzenia
-
Rada Powiatu
-
Zarząd Powiatu
-
Starostwo Powiatowe
- Polityka Jakości
- Starosta
- Wicestarosta
- Sekretarz Powiatu
- Skarbnik Powiatu
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Finansowy
- Biuro Rady i Zarządu Powiatu
- Zespół Stanowisk ds. Edukacji i Zadań Społecznych
- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
- Wydział Gospodarki Nieruchomoścami
- Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
- Wydział Komunikacji i Transportu
- Wydział Zarządzania Projektami Europejskimi i Zamówień Publicznych
- Wydział Dróg
- Samodzielne stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Samodzielne Stanowisko ds. Promocji
- Audytor Wewnętrzny
- Zespół Radców Prawnych
-
Ogłoszenia
-
Kontakt
-
Numery kont bankowych
-
Regulaminy / Instrukcje
-
Mapa dróg powiatowych
-
Tłumacz migowy
-
Linki
-
Deklaracja dostępności cyfrowej