Oświata
- 07-09-2010
- Autor: Agnieszka Żyła
Nowe narzędzia diagnostyczne do badania przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci w młodszym wieku szkolnym
W związku z planowaną zmianą MEN w prawie kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi szkołach i placówkach, informuje, że poradnia psychologiczno- pedagogiczna dysponuje obecnie nowymi specjalistycznymi wystandaryzowanymi narzędziami diagnostycznym do badania dzieci 8,9,10,11 –letnich w celu diagnozy lub
wykluczenia dysleksji. Są to:
„Bateria metod diagnozy przyczyn trudności szkolnych u dzieci ośmioletnich ,która w precyzyjny sposób określa ocenę funkcji poznawczych i motorycznych u dziecka". Ocenia funkcje słuchowe, wzrokowe, językowe, motorykę dużą, małą, orientację w schemacie ciała, integrację percepcyjno- motoryczną. Pozwala ono wykluczyć lub postawić diagnozę ryzyka dysleksji.
„Diagnoza dysleksji u uczniów w klasy III szkoły podstawowej” oraz Diagnoza dysleksji u uczniów klasy V szkoły podstawowej”
Wszyscy rodzice, którzy mają obawy, obserwują u swoich dzieci niepokojące symptomy charakterystyczne dla dzieci dyslektycznych mogą zgłosić się na badania do poradni w celu postawienia diagnozy. Warunkiem przyjęcia na specjalistyczną diagnozę jest wypełnienie przez rodzica wniosku na badanie i przedłożenie go w placówce. Wnioski dostępne są w każdej szkole powiatu świebodzińskiego lub w siedzibie poradni.
Dyrektor PPP
Agnieszka Żyła
Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją
- Co i jak w starostwie?
- Tarcza Antykryzysowa
- Formularz kontaktowy
- Elektroniczna skrzynka podawcza
- Rodzina Razem
- Służba zdrowia i opieka społeczna
- Modernizacja kształcenia zawodowego
- Organizacje pozarządowe
- Oświata
- Portal geodezyjny
- Inwestycje drogowe z PRGIPID
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Jakość powietrza