- 28-05-2020
- drukuj
Nabór - Inspektor w Wydziale Dróg
- 28-05-2020
- drukuj
Nieodpłatne porady prawne
- 27-05-2020
- drukuj
Dzień Samorządu Terytorialnego
- 26-05-2020
- drukuj
Projekt "Egida" - nabór
Nabór projektów grantowych na rzecz ograniczenia skutków wystąpienia choroby COVID-19.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze zaprasza do złożenia wniosku w otwartym naborze projektów grantowych na rzecz ograniczenia skutków wystąpienia choroby COVID-19.
Dla kogo granty?
W ramach projektu „Egida” o granty mogą ubiegać się podmioty prowadzące na terenie województwa lubuskiego placówki, które świadczą całodobową opiekę (wsparcie) osobom starszym, przewlekle lub terminalnie chorym, osobom w kryzysie bezdomności. Granty przyznawane będą w dwóch kategoriach:
Zadanie 1. Wsparcie domów pomocy społecznej - wnioski mogą składać domy pomocy społecznej znajdujące się w rejestrze prowadzonym przez Wojewodę Lubuskiego.
Zadanie 2. Wsparcie domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schronisk, noclegowni dla osób bezdomnych i instytucji opieki paliatywnej - wnioski mogą składać podmioty prowadzące:
- domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży,
- schroniska i noclegownie dla osób bezdomnych,
- instytucje opieki paliatywnej (hospicja stacjonarne, zakłady opiekuńczo-lecznicze, zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze).
Podmiotami uprawnionymi do złożenia Wniosku są:
- jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, posiadające pełnomocnictwo/ upoważnienie do reprezentowania organu prowadzącego (do złożenia wniosku, podpisania Umowy o powierzenie Grantu, rozliczenia Grantu),
- organizacje pozarządowe, kościelne osoby prawne, inne osoby prawne,
- przedsiębiorcy (osoba prawna, osoba fizyczna, jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, posiadające zdolność prawną).
Podmioty powinny posiadać stosowne zezwolenie na prowadzenie placówek, które ubiegają się o Grant.
Cel grantów
Granty mogą być wydatkowane na doposażenie ww. placówek m.in. w środki ochrony indywidualnej, środki dezynfekujące, sprzęt medyczny niezbędny do powstrzymywania rozprzestrzeniania się choroby COVID-19, zatrudnienie nowych osób do świadczenia usług około medycznych, zapewnienie dodatków do wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych ww. instytucjach, dostarczenie posiłków lub zakupów, czy zakup sprzętu do wyposażenia i obsługi izolatek.
Termin składania wniosków:
Nabór wniosków jest naborem otwartym. Rozpoczyna się w dniu opublikowania ogłoszenia na stronie internetowej Grantodawcy (21.05.2020 r.) Granty powierzane są do momentu wyczerpania puli środków, przeznaczonych na ten cel (4 500 000,00 zł).
Wysokość grantu
W zadaniu 1. Wsparcie domów pomocy społecznej - wysokość grantów uzależniona jest od liczby miejsc w domu pomocy społecznej i liczona jest – liczba miejsc x 1 475,00 PLN. Oznacza to następujący przelicznik wysokości grantu:
- liczba miejsc w DPS powyżej 200 – maksymalna kwota 336 300,00 PLN dla jednostki,
- od 150 do 199 miejsc – maksymalna kwota 274 350,00 PLN dla jednostki,
- od 100 do 149 miejsc – maksymalna kwota 161 364,00 PLN dla jednostki,
- od 50 do 99 miejsc – maksymalna kwota 107 800,00 PLN dla jednostki,
- poniżej 49 miejsc – maksymalna kwota 64 140,00 PLN dla jednostki.
W zadaniu 2. Wsparcie domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schronisk, noclegowni dla osób bezdomnych i instytucji opieki paliatywnej - wysokość grantu może wynosić maksymalnie 52 500,00 PLN na jednostkę.
Jak ubiegać się o środki?
Za organizację naboru grantów odpowiada Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze.
Po wypełnieniu formularza Wniosku należy go wydrukować, opieczętować i podpisać przez osobę upoważnioną do podejmowania decyzji.
Wniosek w formie papierowej należy złożyć w siedzibie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Zielonej Górze przy Al. Niepodległości 36 (sekretariat pok. Nr 10, I piętro) lub w sekretariacie Wydziału Zamiejscowego Urzędu Marszałkowskiego z siedzibą w Gorzowie Wlkp. przy ul. Ignacego Mościckiego 6, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze”, Wniosek o powierzenie Grantu w ramach projektu „EGIDA” lub przesłać na adres:
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej
w Zielonej Górze
Al. Niepodległości 36
65-042 Zielona Góra
Wniosek o powierzenie Grantu w ramach projektu „EGIDA”
Wnioski w formie papierowej można składać w godzinach pracy urzędu, tj. w poniedziałek od 8:00 do 16:00 oraz od wtorku do piątku od 7.30 do 15.30.
Dopuszcza się możliwość złożenia Wniosku oraz załączników (skan Wniosku podpisanego i opatrzonego pieczęciami Wnioskodawcy) drogą mailową na adres sekretariat~@~rops~.~lubuskie~.~pl. Wniosek w wersji papierowej należy przesłać niezwłocznie po złożeniu go w wersji elektronicznej.
Dodatkowe informacje
Bieżące informacje dotyczące projektu dostępne są na stronie internetowej:
www.rops.lubuskie.pl oraz www.bip.wrota.lubuskie.pl/rops/.
Projekt grantowy „EGIDA” jest finansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, Oś priorytetowa 7 – Równowaga społeczna, Działanie 7.5 - Usługi społeczne.
Realizacja ww. projektu wynika z zapisów art. 10 ustawy z dnia 3 kwietnia 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19
w 2020 r. (Dz. U. z 2020 poz. 694).
w 2020 r. (Dz. U. z 2020 poz. 694).
- 26-05-2020
- drukuj
Karty wędkarskie i rejestracja łodzi
- 25-05-2020
- drukuj
Praca Starostwa
Wizyta w Starostwie po rejestracji telefonicznej.
Informujemy, że Starostwo Powiatowe w Świebodzinie jest czynne dla klientów.
Ze względu na konieczność zachowania zasad bezpieczeństwa, ustalonych odległości oraz limitów ilości osób przebywających w pomieszczeniach biurowych wizytę w urzędzie należy wcześniej umówić telefonicznie.
Pracownicy Starostwa wyznaczą wówczas dokładną godzinę spotkania.
Lista wydziałów oraz szczegółowa lista tel. kontaktowych.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Kolejowa 2, Budynek A,
tel. 68 4755 309
( wiele spraw możliwe jest do załatwienia drogą elektroniczną - http://www.swiebodzin.pl/PL/1101/2797/Wznowienie_obslugi_bezposredniej/k/ )
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
ul. Piłsudskiego 18, Budynek B
tel. 68 4755 340
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
ul. Piłsudskiego 35, Budynek C
tel. 68 4755 330
Wydział Dróg
ul. Piłsudskiego 18, Budynek B
tel. 68 4755 359
Wydział Geodezji i Kartografii
ul. Piłsudskiego 35, Budynek C
tel. 68 4755 345
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
ul. Piłsudskiego 35, Budynek C
tel. 68 4755 334
Wydział Organizacji i Nadzoru
ul. ul. Kolejowa 2, Budynek A,
tel. 68 4755 362
Wydział Zarządzania Projektami Europejskimi i Zamówień Publicznych
ul. Piłsudskiego 18, Budynek B
tel. 68 4755 326
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
ul. Piłsudskiego 18, Budynek B
tel. 68 4755 366
Nie zapominajmy o konieczności zakrycia ust i nosa oraz dezynfekcji rąk. Płyny znajdują się przy wejściu do urzędu.
Zachęcamy do korzystania z kontaktu z urzędem i załatwiania spraw poprzez pocztę tradycyjną lub e-mail.
Osoby posiadające Profil Zaufany (https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany) lub tymczasowy Profil Zaufany https://bit.ly/3eFDwzX ) zachęcamy do korzystania z:
- Elektronicznej Skrzynki Podawczej EPUAP Starostwa Powiatowego w Świebodzinie (adres Elektroniczna Skrzynka Podawcza EPUAP: /o4ij429fmn/SkrytkaESP)
- lub Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemów Pojazd i Kierowca ( https://www.esp.pwpw.pl )
W przypadku korespondencji tradycyjnej prosimy kierować ją na adres:
Starostwo Powiatowe w Świebodzinie , Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin
Procedury oraz wnioski do załatwienia spraw znajdzie Państwo tutaj - https://bip.wrota.lubuskie.pl/spswiebodzin/procedury/226/wydzial/
Prosimy Państwa o wyrozumiałość i zrozumienie sytuacji w trosce o zdrowie nas wszystkich.
- 25-05-2020
- drukuj
Zbiórka krwi w Świebodzinie
- 25-05-2020
- drukuj
Konkurs na stanowisko Dyrektora PUP
- 20-05-2020
- drukuj
Porady prawne - nowe zasady
Nowe zasady świadczenia nieodpłatnych porad prawnych na odległość
Do odwołania zawieszona została na terenie Powiatu Świebodzińskiego stacjonarna działalność punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Porady udzielane są wyłącznie telefonicznie lub e-mailowo.
Osoba potrzebująca pomocy, w tym osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniająca innych osób w ciągu ostatniego roku składa za pośrednictwem email wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
W takim celu należy przesłać na poniższe adresy mailowe skan podpisanego oświadczenia z wnioskiem o potrzebie uzyskania porady.
Dokument może być również wypisany odręcznie, podpisany i przesłany w formie zdjęcia.
porady udzielane przez adwokatów, radców prawnych wyznaczonych przez Okręgową Izbę Radców Prawnych i Okręgową Radę Adwokacką w Zielonej Górze, porady udzielane od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00 - 12:00, piątek w godzinach 12:30 - 16:30
porady udzielane przez adwokatów, radców prawnych i doradców obywatelskich ze Stowarzyszenia CIVIS SUM, porady udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 - 16:00
W wyjątkowej sytuacji, uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub porady obywatelskiej może złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem ustnie przez telefon.
W tym celu należy zgłosić potrzebę skorzystania z porady pod nr tel.: 515 856 516 w godzinach 12:00 - 16:00
Wzór oświadczeń z wnioskiem o potrzebie uzyskania porady prawnej na odległość w załączeniu.
- 20-05-2020
- drukuj
XVI Sesja Rady Powiatu
XVI Sesja Rady Powiatu Świebodzińskiego VI kadencji
Na podstawie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019r., poz. 511 ze zm.) Przewodnicząca Rady Powiatu Urszula Miara zwołuje XVI sesję Rady Powiatu Świebodzińskiego VI kadencji.
Sesja odbędzie się 26 maja 2020r. (wtorek) o godz. 10.00 w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2 przy zdalnym udziale radnych (z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość).
Porządek obrad:
1.Otwarcie XVI sesji Rady Powiatu i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Przedstawienie porządku obrad.
3.Omówienie protokołu z sesji Rady Powiatu w dniu 27.04.2020r.
4.Informacja z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (Druk Nr 213).
5.Interpelacje i zapytania radnych.
6.Sprawozdanie z realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych Powiatu Świebodzińskiego za rok 2019 (Druk Nr 205).
7. Sprawozdanie z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej w roku 2019r. (Druk Nr 206).
8.Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Powiatu Świebodzińskiego z organizacjami pozarządowymi w 2019r. (Druk Nr 204).
9.Podjęcie uchwał:
1) w sprawie określenia zadań i wysokości środków na zadania z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do realizacji w 2020r. (Druk Nr 207);
2)w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kijach na dofinansowanie remontu posadzki zabytkowego kościoła filialnego pw. Niepokalanego Serca NMP w Kępsku (Druk Nr 208);
3)w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Bartłomieja w Ołoboku na dofinansowanie remontu pokrycia dachowego na budynku kościoła filialnego pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Węgrzynicach (Druk Nr 209);
4)w sprawie wyznaczenia dwóch przedstawicieli Rady Powiatu Świebodzińskiego do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 210);
5) w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2020 Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 211);
6) w sprawie przekazania skargi z dnia 10 maja 2020r., która wpłynęła do tut. urzędu 13 maja 2020r. na działalność Rady Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 212).
10.Sprawy różne.
11. Zamknięcie obrad XVI sesji.
- Co i jak w starostwie?
- Tarcza Antykryzysowa
- Formularz kontaktowy
- Elektroniczna skrzynka podawcza
- Rodzina Razem
- Służba zdrowia i opieka społeczna
- Modernizacja kształcenia zawodowego
- Organizacje pozarządowe
- Oświata
- Portal geodezyjny
- Inwestycje drogowe z PRGIPID
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Jakość powietrza