Aktualności

Logo: Powiat Świebodziński

Logo BIP

Aktualności ze zdjęciami

Osteobus odwiedzi Świebodzin! Fundacja NEUCA dla Zdrowia rozpoczęła akcję...

12-09-2018
Fundacja NEUCA dla Zdrowia rozpoczęła kolejny cykl bezpłatnych badań profilaktycznych poświęconych osteoporozie. Z tej okazji, już 12 i 13 września wszyscy mieszkańcy Świebodzina będą mogli skorzystać z pomocy wykwalifikowanego...
czytaj dalej
Świebodzin - rzut okiem

Obchody Święta Wojska Polskiego w Świebodzinie.

16-08-2018
Dnia 15 sierpnia 2018 r. dla uczczenia Święta Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej przy Pomniku Niepodległości zostały złożone wiązanki kwiatów przez władze samorządowe organizacje kombatanckie partie polityczne oraz przybyłe...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Obchody Święta Wojska Polskiego w Świebodzinie.

Pojazdy na sprzedaż

26-06-2018
Na podstawie Zarządzenia Starosty Świebodzińskiego ogłasza się pisemny konkurs ofert na sprzedaż ruchomości będących własnością Powiatu Świebodzińskiego, tj. motoroweru MOTOBI i skutera KEEWAY.
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Pojazdy na sprzedaż

Aktualności

Nabór - Inspektor w Wydziale Dróg

Nieodpłatne porady prawne

Dzień Samorządu Terytorialnego

Projekt "Egida" - nabór

Nabór projektów grantowych na rzecz ograniczenia skutków wystąpienia choroby COVID-19.

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze zaprasza do złożenia wniosku w otwartym naborze projektów grantowych na rzecz ograniczenia skutków wystąpienia choroby COVID-19.
Dla kogo granty?
W ramach projektu „Egida” o granty mogą ubiegać się podmioty prowadzące na terenie województwa lubuskiego placówki, które świadczą całodobową opiekę (wsparcie) osobom starszym, przewlekle lub terminalnie chorym, osobom w kryzysie bezdomności. Granty przyznawane będą w dwóch kategoriach:
Zadanie 1. Wsparcie domów pomocy społecznej - wnioski mogą składać domy pomocy społecznej znajdujące się w rejestrze prowadzonym przez Wojewodę Lubuskiego.
Zadanie 2. Wsparcie domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schronisk, noclegowni dla osób bezdomnych i instytucji opieki paliatywnej - wnioski mogą składać podmioty prowadzące:
  1. domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży,
  2. schroniska i noclegownie dla osób bezdomnych,
  3. instytucje opieki paliatywnej (hospicja stacjonarne, zakłady opiekuńczo-lecznicze, zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze).
Podmiotami uprawnionymi do złożenia Wniosku są:
  • jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, posiadające pełnomocnictwo/ upoważnienie do reprezentowania organu prowadzącego (do złożenia wniosku, podpisania Umowy o powierzenie Grantu, rozliczenia Grantu),
  • organizacje pozarządowe, kościelne osoby prawne, inne osoby prawne,
  • przedsiębiorcy (osoba prawna, osoba fizyczna, jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, posiadające zdolność prawną).
Podmioty powinny posiadać stosowne zezwolenie na prowadzenie placówek, które ubiegają się o Grant.
Cel grantów
Granty mogą być wydatkowane na doposażenie ww. placówek m.in. w środki ochrony indywidualnej, środki dezynfekujące, sprzęt medyczny niezbędny do powstrzymywania rozprzestrzeniania się choroby COVID-19, zatrudnienie nowych osób do świadczenia usług około medycznych, zapewnienie dodatków do wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych ww. instytucjach, dostarczenie posiłków lub zakupów, czy zakup sprzętu do wyposażenia i obsługi izolatek.
Termin składania wniosków:
Nabór wniosków jest naborem otwartym. Rozpoczyna się w dniu opublikowania ogłoszenia na stronie internetowej Grantodawcy (21.05.2020 r.) Granty powierzane są do momentu wyczerpania puli środków, przeznaczonych na ten cel (4 500 000,00 zł).
Wysokość grantu
W zadaniu 1. Wsparcie domów pomocy społecznej - wysokość grantów uzależniona jest od liczby miejsc w domu pomocy społecznej i liczona jest – liczba miejsc x 1 475,00 PLN. Oznacza to następujący przelicznik wysokości grantu:
  • liczba miejsc w DPS powyżej 200 – maksymalna kwota 336 300,00 PLN dla jednostki,
  • od 150 do 199 miejsc – maksymalna kwota 274 350,00 PLN dla jednostki,
  • od 100 do 149 miejsc – maksymalna kwota 161 364,00 PLN dla jednostki,
  • od 50 do 99 miejsc – maksymalna kwota 107 800,00 PLN dla jednostki,
  • poniżej 49 miejsc – maksymalna kwota 64 140,00 PLN dla jednostki.
W zadaniu 2. Wsparcie domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schronisk, noclegowni dla osób bezdomnych i instytucji opieki paliatywnej - wysokość grantu może wynosić maksymalnie 52 500,00 PLN na jednostkę.
Jak ubiegać się o środki? 
Za organizację naboru grantów odpowiada Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze.
Po wypełnieniu formularza Wniosku należy go wydrukować, opieczętować i podpisać przez osobę upoważnioną do podejmowania decyzji.
Wniosek w formie papierowej należy złożyć w siedzibie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Zielonej Górze przy Al. Niepodległości 36 (sekretariat pok. Nr 10, I piętro) lub w sekretariacie Wydziału Zamiejscowego Urzędu Marszałkowskiego z siedzibą w Gorzowie Wlkp. przy ul. Ignacego Mościckiego 6, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze”, Wniosek o powierzenie Grantu w ramach projektu „EGIDA” lub przesłać na adres:
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej
w Zielonej Górze
Al. Niepodległości 36
65-042 Zielona Góra
Wniosek o powierzenie Grantu w ramach projektu „EGIDA”
Wnioski w formie papierowej można składać w godzinach pracy urzędu, tj. w poniedziałek od 8:00 do 16:00 oraz od wtorku do piątku od 7.30 do 15.30.
Dopuszcza się możliwość złożenia Wniosku oraz załączników (skan Wniosku podpisanego i opatrzonego pieczęciami Wnioskodawcy) drogą mailową na adres sekretariat~@~rops~.~lubuskie~.~pl. Wniosek w wersji papierowej należy przesłać niezwłocznie po złożeniu go w wersji elektronicznej.
Dodatkowe informacje
Bieżące informacje dotyczące projektu dostępne są na stronie internetowej:
www.rops.lubuskie.pl oraz www.bip.wrota.lubuskie.pl/rops/. 
Projekt grantowy „EGIDA” jest finansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, Oś priorytetowa 7 – Równowaga społeczna, Działanie 7.5 - Usługi społeczne.
Realizacja ww. projektu wynika z zapisów art. 10 ustawy z dnia 3 kwietnia 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 
w 2020 r. (Dz. U. z 2020 poz. 694).
czytaj dalej

Karty wędkarskie i rejestracja łodzi

Praca Starostwa

Wizyta w Starostwie po rejestracji telefonicznej.

Informujemy, że Starostwo Powiatowe w Świebodzinie jest czynne dla klientów. 
Ze względu na konieczność zachowania zasad bezpieczeństwa, ustalonych odległości oraz limitów ilości osób przebywających w pomieszczeniach biurowych wizytę w urzędzie należy wcześniej umówić telefonicznie. 
Pracownicy Starostwa wyznaczą wówczas dokładną godzinę spotkania. 
 
 
 
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Kolejowa 2, Budynek A, 
tel. 68 4755 309
( wiele spraw możliwe jest do załatwienia drogą elektroniczną - http://www.swiebodzin.pl/PL/1101/2797/Wznowienie_obslugi_bezposredniej/k/ )
 
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska 
ul. Piłsudskiego 18, Budynek B
tel.  68 4755 340
 
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
ul. Piłsudskiego 35, Budynek C
tel. 68 4755 330
 
Wydział Dróg
ul. Piłsudskiego 18, Budynek B
tel.  68 4755 359
 
Wydział Geodezji i Kartografii
ul. Piłsudskiego 35, Budynek C
tel. 68 4755 345
 
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
ul. Piłsudskiego 35, Budynek C
tel. 68 4755 334
 
Wydział Organizacji i Nadzoru
ul. ul. Kolejowa 2, Budynek A,
tel. 68 4755 362
 
Wydział Zarządzania Projektami Europejskimi i Zamówień Publicznych
ul. Piłsudskiego 18, Budynek B
tel.  68 4755 326
 
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
ul. Piłsudskiego 18, Budynek B
tel.  68 4755 366
 
 
Nie zapominajmy o konieczności zakrycia ust i nosa oraz dezynfekcji rąk. Płyny znajdują się przy wejściu do urzędu.
 
Zachęcamy do korzystania z kontaktu z urzędem i załatwiania spraw poprzez pocztę tradycyjną lub e-mail. 
Osoby posiadające Profil Zaufany (https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany) lub tymczasowy Profil Zaufany https://bit.ly/3eFDwzX ) zachęcamy do korzystania z:
  • Elektronicznej Skrzynki Podawczej EPUAP Starostwa Powiatowego w Świebodzinie (adres Elektroniczna Skrzynka Podawcza EPUAP: /o4ij429fmn/SkrytkaESP)  
  • lub Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemów Pojazd i Kierowca  ( https://www.esp.pwpw.pl )
 
W przypadku korespondencji tradycyjnej prosimy kierować ją na adres: 
Starostwo Powiatowe w Świebodzinie , Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin
 
Procedury oraz wnioski do załatwienia spraw znajdzie Państwo tutaj - https://bip.wrota.lubuskie.pl/spswiebodzin/procedury/226/wydzial/
 
Prosimy Państwa o wyrozumiałość i zrozumienie sytuacji w trosce o zdrowie nas wszystkich.
 
czytaj dalej

Zbiórka krwi w Świebodzinie

Konkurs na stanowisko Dyrektora PUP

Porady prawne - nowe zasady

Nowe zasady świadczenia nieodpłatnych porad prawnych na odległość

Do odwołania zawieszona została na terenie Powiatu Świebodzińskiego stacjonarna działalność punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. 
Porady udzielane są wyłącznie telefonicznie lub e-mailowo.
Osoba potrzebująca pomocy, w tym osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniająca innych osób w ciągu ostatniego roku składa za pośrednictwem email wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
W takim celu należy przesłać na poniższe adresy mailowe skan podpisanego oświadczenia z wnioskiem o potrzebie uzyskania porady. 
Dokument może być również wypisany odręcznie, podpisany i przesłany w formie zdjęcia. 
  
porady udzielane przez adwokatów, radców prawnych wyznaczonych przez Okręgową Izbę Radców Prawnych i Okręgową Radę Adwokacką w Zielonej Górze, porady udzielane od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00 - 12:00, piątek w godzinach 12:30 - 16:30 
 
porady udzielane przez adwokatów, radców prawnych i doradców obywatelskich ze Stowarzyszenia CIVIS SUM, porady udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 - 16:00
W wyjątkowej sytuacji, uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub porady obywatelskiej może złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem ustnie przez telefon.
 W tym celu należy zgłosić potrzebę skorzystania z porady pod nr tel.: 515 856 516 w godzinach 12:00 - 16:00 
Wzór oświadczeń z wnioskiem o potrzebie uzyskania porady prawnej na odległość w załączeniu.
czytaj dalej

XVI Sesja Rady Powiatu

XVI Sesja Rady Powiatu Świebodzińskiego VI kadencji

Na podstawie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019r., poz. 511 ze zm.) Przewodnicząca Rady Powiatu Urszula Miara zwołuje XVI sesję Rady Powiatu Świebodzińskiego VI kadencji.
 
Sesja odbędzie się 26 maja 2020r. (wtorek) o godz. 10.00 w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2 przy zdalnym udziale radnych (z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość).
 
Porządek obrad:
1.Otwarcie XVI sesji Rady Powiatu i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Przedstawienie porządku obrad.
3.Omówienie protokołu z sesji Rady Powiatu w dniu 27.04.2020r. 
4.Informacja z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (Druk Nr 213). 
5.Interpelacje i zapytania radnych.
6.Sprawozdanie z realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych Powiatu Świebodzińskiego za rok 2019 (Druk Nr 205).
7. Sprawozdanie z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej w roku 2019r. (Druk Nr 206).
8.Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Powiatu Świebodzińskiego z organizacjami pozarządowymi w 2019r. (Druk Nr 204).
9.Podjęcie uchwał:
1) w sprawie określenia zadań i wysokości środków na zadania z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do realizacji w 2020r. (Druk Nr 207); 
2)w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kijach na dofinansowanie remontu posadzki zabytkowego kościoła filialnego pw. Niepokalanego Serca NMP w Kępsku (Druk Nr 208);
3)w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Bartłomieja w Ołoboku na dofinansowanie remontu pokrycia dachowego na budynku  kościoła filialnego pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Węgrzynicach (Druk Nr 209);
4)w sprawie wyznaczenia dwóch przedstawicieli Rady Powiatu Świebodzińskiego do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 210);
5) w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2020 Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 211);
6) w sprawie przekazania skargi z dnia 10 maja 2020r., która wpłynęła do tut. urzędu 13 maja 2020r. na działalność Rady Powiatu Świebodzińskiego (Druk Nr 212). 
10.Sprawy różne.
11. Zamknięcie obrad XVI sesji. 
 
czytaj dalej
1 ... 23 24 25 26 27 ... 45 »
  • Baner: Okolice Najbliższe
  • Baner: Dzień za dniem
  • Baner: Lubuskie
  • Baner: Policja Świebodzin
  • Baner: burza
  • Baner: Lubuskiej Niebieskiej Tarczy Wobec Przemocy
  • Baner: siSMS
  • Baner: Lubuskie Bony Rozwojowe
  • Baner: Nieodpłatna pomoc prawna
  • Baner: ZPPnowe