Aktualności

Aktualności ze zdjęciami

Święto Wojska Polskiego

19-08-2019
Dnia 15 sierpnia 2019 r. dla uczczenia Święta Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej przy Pomniku Niepodległości zostały złożone wiązanki kwiatów przez władze samorządowe organizacje kombatanckie partie polityczne oraz...
czytaj dalej
Świebodzin - rzut okiem

skuter na sprzedaż

14-08-2019
Na podstawie Zarządzenia Starosty Świebodzińskiego ogłasza się pisemny konkurs ofert na sprzedaż ruchomości będącej własnością Powiatu Świebodzińskiego, tj. skuter marki ROMET.
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: skuter na sprzedaż

Powiatowe obchody 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego

02-08-2019
Dla uczczenia 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego dnia 1 sierpnia 2019 r. przy Pomniku Niepodległości odbyły się uroczystości z udziałem władz powiatowych, miejskich, organizacji kombatanckich, społecznych oraz harcerzy. ...
czytaj dalej
Świebodzin - rzut okiem

Aktualności

Święto Wojska Polskiego

Dnia 15 sierpnia 2019 r. dla uczczenia Święta Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej przy Pomniku Niepodległości zostały złożone wiązanki kwiatów przez władze samorządowe organizacje kombatanckie partie polityczne oraz przybyłe delegacje. Po uroczystościach przy Pomniku Niepodległości w  Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Świebodzinie została odprawiona Msza Święta w intencji Ojczyzny celebrowana przez Księdza proboszcza  Mariusza Kołodzieja. W uroczystościach patriotyczno-religijnych udział wzięli:
 
Pan Zbigniew Szumski – Starosta świebodziński
Pan Andrzej Chromiński – Wicestarosta
Pan Przemysław Nitschka – I Zastępca Burmistrza Świebodzina
Pani Urszula Miara -  Przewodnicząca Rady  Powiatu
Pan Tomasz Olesiak – Przewodniczący Rady Miejskiej
Pan inspektor  Wiesław Widecki – Komendant Powiatowy Policji  
Pan Bogusław Motowidełko – Przewodniczący Zarządu Regionu NSZZ Solidarność w Zielonej Górze
Pan mł. aspirant  Dariusz Pałasz –  Przedstawiciel Komendanta Powiatowego PSP
Pani Arleta Miśkiewicz – Powiatowy Inspektor Sanitarny
Pan Władysław Rudowicz – Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
członkowie
Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej
Związku Kombatantów i byłych Więźniów Politycznych w Świebodzinie
Związku Sybiraków
Świebodzińskiego Związku Kresowian
Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów
poczty sztandarowe
Związku Sybiraków
Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej
Związku Inwalidów Wojennych
NSZZ Solidarność Ziemi Świebodzińskiej
Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
Komendy Powiatowej Policji
Miejsca honorowe przy ołtarzu zajęli Pani Wiesława Zaidlewicz oraz Pan Wiesław Chorążyczewski z Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej, Pan Bolesław Stankiewicz z Związku Kombatantów RP i byłych Więźniów Politycznych oraz Pani Wanda Siemiginowaska oraz Pan Tadeusz Wiśniewski z Związku Sybiraków.
Posterunek honorowy przy Pomniku Niepodległości wystawiła  XIII Świebodzińska drużyna harcerzy „STEN” oraz XIII Świebodzińska drużyna harcerek „DEWAJTIS” . Harcerze prezentowali również sztandary organizacji kombatanckich  podczas uroczystej Mszy Św. w Sanktuarium pw. Miłosierdzia Bożego.
czytaj dalej

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

13Galeria zdjęć: Święto Wojska Polskiego

skuter na sprzedaż

Na podstawie Zarządzenia Starosty Świebodzińskiego ogłasza się pisemny konkurs ofert na sprzedaż ruchomości będącej własnością Powiatu Świebodzińskiego, tj. skuter marki ROMET.
czytaj dalej

Powiatowe obchody 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego

Dla uczczenia 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego dnia 1 sierpnia 2019 r. przy Pomniku Niepodległości odbyły się uroczystości z udziałem władz powiatowych, miejskich, organizacji kombatanckich, społecznych oraz  harcerzy.
Dla podkreślenia rangi wydarzenia jakim był powstańczy zryw w Godzinie „W” przy włączonych syrenach alarmowych uczestnicy uroczystości minutą ciszy oddali hołd Powstańcom Warszawy.
W dalszej kolejności  wiązanki kwiatów przy Pomniku Niepodległości  złożyli :
 
- Starosta Świebodziński –  Pan Zbigniew Szumski,
- Wicestarosta – Pan Andrzej Chromiński
- Burmistrz  Świebodzina – Pan Tomasz Sielicki
- Przewodniczący Rady Miejskiej – Pan Tomasz Olesiak
- członkowie organizacji kombatanckich
- Radni Rady Powiatu Świebodzińskiego oraz Rady Miejskiej w Świebodzinie
- mieszkańcy Świebodzina
 
W uroczystości uczestniczyła grupa  harcerzy i harcerek z XIII Świebodzińskiej Drużyny Harcerzy „STEN” im. Harcmistrza RP Stanisława Sedlaczka oraz XIII Świebodzińskiej Drużyny Harcerek „DEWAJTIS” im Ireny Sedlaczek.
Nadanie obchodom  uroczystego charakteru jest dowodem pamięci o żołnierzach, którzy walczyli nie tylko o Warszawę, ale przede wszystkim podjęli próbę ocalenia całego kraju. Ten historyczny zryw bojowy dla kolejnych pokoleń Polaków stał się symbolem męstwa i determinacji w walce o wolność
i niepodległość  Ojczyzny.
Podczas okolicznościowego wystąpienia  Starosta Świebodziński Pan Zbigniew Szumski nawiązał do wydarzeń historycznych związanych z Powstaniem Warszawskim oraz podziękował członkom i podopiecznym  organizacji kombatanckich za zaangażowanie w kultywowanie tradycji narodowych, za powojenną aktywność  i  wytrwałość w działalności związkowej oraz nieustającą aktywność społeczną.
W części artystycznej wystąpił Chór Świebodzińskiego Związku Kresowian oraz Pani Heleny Pakuły     ze Związku Sybiraków, którzy przywołali pamięć żołnierzy tamtych lat poprzez wykonanie powstańczych pieśni zaśpiewanych wspólnie z uczestnikami uroczystości. Zwieńczenie uroczystości było wspólne zdjęcie przy Pomniku Niepodległości i zapalonych zniczach symbolizujących znak Polski Walczącej.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

12Galeria zdjęć: Powiatowe obchody 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego

  • 30-07-2019
  • Autor: Andrzej Bartoszewicz
  • drukuj

75. Rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego.

1 sierpnia o godzinie 17 w Parku Chopina władze samorządowe, kombatanci oraz mieszkańcy złożą kwiaty pod Pomnikiem Niepodległości dla uczczenia 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Zatrzymajmy sie i oddajmy cześć Bohaterom Warszawy.
 
Tegoroczne obchody 75 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego upływają pod hasłem "Łączą nas wartości".
Na stronie internetowej Muzeum Powstania Warszawskiego czytamy:
"Zapytaliśmy naszych Bohaterów – Powstańców Warszawskich, co jest dla nich najważniejsze w życiu. ZOBACZ WIDEO!
Z okazji 75. rocznicy Powstania Warszawskiego, Muzeum wraz z producentem filmowym Oto Film przygotowało spot „Łączą nas wartości” upamiętniający rocznicę. Muzeum Powstania Warszawskiego od wielu lat podejmuje inicjatywy mające na celu kontynuowanie i rozpowszechnianie wartości powstańczych. Muzeum zależy na tym, aby te wartości, którymi Powstańcy kierowali się walcząc o wolną Polskę łączyły pokolenia."
  • 26-07-2019
  • Autor: Tomasz Olesiak
  • drukuj

Zmiana czasu pracy Starostwa Powiatowego

W związku z zapowiadanymi na przyszły tydzień wysokimi temperaturami powietrza Starostwo Powiatowe będzie czynne w zmienionych godzinach. 
Od poniedziałku do piątku od godziny 6:00 do 14:00
 
Wydział Komunikacji i Trasportu, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, Wydział Nieruchomości, Wydział Oświaty i Sekretariat czynne będą w niezmienionych godzinach. 
 
Za utrudnienia przepraszamy. 
  • 04-07-2019
  • Autor: Elwira Bałenkowska
  • drukuj

Szkolenia dla nauczycieli i doradców edukacyjno-zawodowych

Powiat Świebodziński zaprasza nauczycieli oraz doradców edukacyjno-zawodowych ze szkół i placówek oświatowych powiatu świebodzińskiego do udziału w projekcie pn. "Szkolenia dla doradców edukacyjno - zawodowych na obszarze makroregionu III". Wiecej informacji w załączonej ulotce.

Załączniki

Mikrodotacje dla młodych organizacji pozarządowych i grup nieformalnych

      Fundacja Rozwoju Holistycznego wraz ze Stowarzyszeniem LGD „Między Odrą a Bobrem” do 24.06.2019r. prowadzić będą nabór wniosków na mikrodotacje w ramach projektu pn. „Startuj z FIO – NOWY POCZĄTEK” w województwie lubuskim. Wnioski wraz z załącznikami można składać wyłącznie pocztą elektroniczną na adres  e-mail do godziny 23:59.
czytaj dalej

Ogłoszenie Powiatowa Rada

Ogłoszenie Starosty Świebodzińskiego z dnia 15 maja 2019 r. w sprawie zgłoszenia kandydatów na członków Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych Powiatu Świebodzińskiego.
czytaj dalej
  • 16-05-2019
  • Autor: M. Brejwo
  • drukuj

Aktywny Samorząd - nabór wniosków

 
 
 
Program „Aktywny samorząd" jest finansowany ze środków PFRON
 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Świebodzinie informuje, iż rozpoczyna nabór wniosków w ramach pilotażowego programu "Aktywny samorząd" - Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową.
 
Wnioski przyjmowane będą
w terminie od 03 czerwiec 2019 r. do 31 sierpnia 2019 r.
w siedzibie PCPR - pokój nr 5
 
W ramach ww. programu osoby niepełnosprawne mogą ubiegać się o dofinasowanie:
  1. Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
– Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności(do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
– Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
– Zadanie  3 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu, w stopniu wymagającym korzystania z usług tłumacza języka migowego,
– Zadanie 4 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu,
  1. Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
– Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności(do 16 roku życia) lub do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku lub obu kończyn górnych,
– Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
– Zadanie 3 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku,
– Zadanie 4 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności(do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu i trudnościami  komunikowaniu się za pomocą mowy,
– Zadanie 5 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
  1. Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
– Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, adresowana do osóbz orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
– Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości, adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
– Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, (co najmniej na III poziomie jakości), adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
– Zadanie 5 – pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu powodującą problemy w samodzielnym przemieszczaniu się i posiadających zgodę lekarza specjalisty na użytkowanie przedmiotu dofinansowania,
  1. Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką), adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, którzy są przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym dziecka;
 
Szczegółowe informacje na temat programu dostępne są pod adresem: www.pfron.org.pl.
 
Druki wniosków dostępne są w siedzibie PCPR w Świebodzinie  przy ul. Żaków 3, 
oraz na stronie internetowej www.pcpr.swiebodzin.pl
 
 
Więcej informacji o programie można uzyskać w siedzibie PCPR w Świebodzinie
pokój nr 5 
lub pod nr telefonu: 68455352.
 
Moduł II
pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym, adresowany do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w:
  • w szkole policealnej,
  • w kolegium,
  • w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym / wieczorowym / zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu),
a także osób, które przewód doktorski otworzyły poza studiami doktoranckimi. 


Termin  przyjmowania wniosków::
  1. Modułu II:
    • Od 01 marca  do dnia 31 marca 2019 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2018/2019),
    • Od 01 września  do dnia 10 października 2019 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2019/2020).
UWAGA STUDENCI! Warunki dofinansowania opisane są w ust. 10-24 dokumentu pn. „Kierunki działań (…)” w 2019 roku.

Wysokość dofinansowania

Kwota dofinansowania kosztów nauki (na semestr/półrocze) wynosi w przypadku:
 
  1. dodatku na pokrycie kosztów kształcenia – do 1.000 zł,
  2. dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego
    • do 4.000 zł,
  3. opłaty za naukę (czesne) – wysokość kosztów czesnego w ramach jednej, aktualnie realizowanej formy kształcenia na poziomie wyższym (na jednym kierunku) - niezależnie od daty poniesienia kosztów; dofinansowanie powyżej kwoty 3.000 zł jest możliwe, jeśli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu Wnioskodawcy nie przekracza kwoty 764 zł (netto) na osobę.
Przez przeciętny miesięczny dochód Wnioskodawcy należy rozumieć dochód w przeliczeniu na jedną osobę w gospodarstwie domowym wnioskodawcy, o jakim mowa w ustawie z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2220, z późn. zm.), obliczony za kwartał poprzedzający kwartał, w którym złożono wniosek; dochody z różnych źródeł sumują się; w przypadku działalności rolniczej – dochód ten oblicza się na podstawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w 2017 r. (Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 21 września 2018 r. - M.P. 2018, poz. 911), według wzoru: [(3.399 zł x liczba hektarów)/12]/ liczba osób w gospodarstwie domowym wnioskodawcy

Warunki zwiększenia dofinansowania w formie dodatku na pokrycie innych (niż koszt czesnego) kosztów kształcenia 

Dodatek może być zwiększony, nie więcej niż o:
  1. 700 zł – w sytuacjach, które określi samorząd powiatowy,
  2. 500 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna ponosi koszty z tytułu pobierania nauki poza miejscem zamieszkania,
  3. 300 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna posiada Kartę Dużej Rodziny,
  4. 300 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna pobiera naukę jednocześnie na dwóch (lub więcej) kierunkach studiów/nauki,
  5. 200 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna studiuje w przyspieszonym trybie,
  6. 300 zł – w przypadku, gdy wnioskodawcą jest osoba poszkodowana w 2018 lub w 2019 roku w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych,
  7. 300 zł - w przypadku, gdy wnioskodawca korzysta z usług tłumacza języka migowego.

Jeśli osoba niepełnosprawna pobiera naukę jednocześnie na dwóch lub więcej kierunkach studiów wyższych, kwota dofinansowania do czesnego na drugim i kolejnych kierunkach może wynieść do 50% kosztów czesnego ponoszonego na każdym z tych kierunków nauki. Dofinansowanie powyżej kwoty 1.500 zł jest możliwe, jeśli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu Wnioskodawcy nie przekracza kwoty 764 zł (netto) na osobę, z zastrzeżeniem zasad dotyczących wkładu własnego.

Przekazanie przyznanych środków finansowych 

Przekazanie dofinansowania kosztów opłaty za naukę (czesne) oraz dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego następuje po zawarciu umowy dofinansowania.
Przekazanie dodatku na pokrycie kosztów kształcenia następuje po zawarciu umowy dofinansowania i po przekazaniu Realizatorowi programu informacji o zaliczeniu przez Wnioskodawcę semestru/półrocza objętego dofinansowaniem lub po złożeniu zaświadczenia ze szkoły/uczelni, że Wnioskodawca uczęszczał na zajęcia, objęte planem/programem studiów/nauki.

Dodatek na pokrycie innych kosztów kształcenia ma charakter progresywny i motywacyjny

Wysokość faktycznie udzielonego dodatku jest uzależniona od poziomu nauki i postępów w nauce. W stosunku do wyliczonej dla danego Wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku (zgodnie z warunkami dot. jego zwiększenia), wysokość możliwej wypłaty wynosi:
 
  1. do 50% wyliczenia – w przypadku pobierania nauki na pierwszym roku nauki w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym, a w przypadku form kształcenia trwających jeden rok – do 75%,
  2. do 75% wyliczenia – w przypadku pobierania nauki na kolejnym, drugim roku edukacji w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym,
  3. do 100% wyliczenia – w przypadku pobierania nauki w kolejnych latach (od trzeciego roku) danej formy edukacji na poziomie wyższym,
przy czym studenci studiów II stopnia i uczestnicy studiów doktoranckich (III stopnia) mogą otrzymać dodatek w kwocie maksymalnej na każdym etapie nauki.

Warunki zmniejszenia dofinansowania

Dodatek nie przysługuje, w przypadku, gdy wnioskodawca w ramach danej formy kształcenia na poziomie wyższym, zmieniając kierunek lub szkołę/uczelnię w trakcie pobierania nauki (nie ukończywszy jej), ponownie pobiera naukę na poziomie (semestr/półrocze) objętym uprzednio dofinansowaniem ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu. 

Wysokość udziału własnego Wnioskodawcy (w kosztach czesnego) 

Do wniesienia udziału własnego w kosztach czesnego zobowiązani są tylko Wnioskodawcy zatrudnieni (co najmniej 15% kosztów czesnego na pierwszym kierunku, w związku z tym rzeczywisty udział własny w kosztach czesnego na drugim i kolejnych kierunkach, wyniesie 65%). 
Z wniesienia udziału własnego w kosztach czesnego zwolniony jest Wnioskodawca, którego przeciętny miesięczny dochód w gospodarstwie domowym nie przekracza kwoty 764 zł (netto) na osobę.


Warunki uzyskania pomocy na dofinansowanie nauki
  1. Każdy wnioskodawca może uzyskać pomoc łącznie maksymalnie w ramach 20 (dwudziestu) semestrów/półroczy różnych form kształcenia na poziomie wyższym - warunek ten dotyczy także wsparcia udzielonego w ramach programów:
    1. „STUDENT - kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych”,
    2. „STUDENT II – kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych”,
      z uwzględnieniem pkt 2;
       
Limit semestrów nie dotyczy osób ubiegających się o dofinansowanie kosztów nauki w ramach studiów III stopnia, a także osób zamierzających otworzyć przewód doktorski poza studiami doktoranckimi (III stopnia).

W przypadku osób, które mają wszczęty przewód doktorski, a nie są uczestnikami studiów doktoranckich, przysługuje wyłącznie dodatek na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego.

Dodatkowo, przypominamy:
 
  • dofinansowanie w ramach modułu II nie przysługuje w trakcie przerwy w nauce (np. urlop dziekański, urlop zdrowotny),
  • decyzję o wysokości pomocy dla Wnioskodawcy podejmuje samorząd powiatowy,
  • kwota dofinansowania nie może być większa niż kwota wnioskowana przez Wnioskodawcę,
  • decyzja w sprawie udzielenia i wysokości dodatku na pokrycie kosztów kształcenia, należy do kompetencji samorządu powiatowego - aby wsparciem objąć wszystkich Wnioskodawców, samorząd może obniżyć zakres i wysokość dofinansowania do poziomu, jaki wynika z wysokości kwot wnioskowanych we wszystkich wnioskach (zapotrzebowania) i kwoty przeznaczonej na realizację programu,
  • Wnioskodawca, który w okresie objętym dofinansowaniem, z przyczyn innych niż niezależnych od niego (np. stan zdrowia) - nie uczęszczał na zajęcia objęte planem/ programem studiów/nauki, a w przypadku przewodu doktorskiego – nie realizował przewodu doktorskiego zgodnie z przyjętym harmonogramem, zobowiązany jest do zwrotu kwoty dofinansowania kosztów nauki w tym semestrze/półroczu.
 
Wnioski można pobrać w zakładce  AKTYWNY SAMORZĄD
  • 16-05-2019
  • Autor: Joanna Rybczyńska
  • drukuj

Pojazdy na sprzedaż

Na podstawie Zarządzenia Starosty Świebodzińskiego ogłasza się pisemny konkurs ofert na sprzedaż ruchomości będących własnością Powiatu Świebodzińskiego, tj. samochodu marki HONDA CIVIC i FIAT DUCATO.

Załączniki

1 2 3 4 5 6 ... 11 »
  • Baner: Okolice Najbliższe
  • Baner: Dzień za dniem
  • Baner: Związek Powiatów Polskich
  • Baner: Lubuskie
  • Baner: Policja Świebodzin
  • Baner: burza
  • Baner: Lubuskiej Niebieskiej Tarczy Wobec Przemocy
  • Baner: siSMS
  • Baner: Lubuskie Bony Rozwojowe
  • Baner: Nieodpłatna pomoc prawna

Kontakt - stopka

Starostwo Powiatowe
Ulica Kolejowa 2
66-200 Świebodzin
 
Skrzynka EPUAP: /o4ij429fmn/SkrytkaESP
Godziny pracy Starostwa: 
Poniedziałek:         7:30-17:00
Wtorek-Czwartek:     7:30-15:30
Piątek:              7:30-14:00
Starosta Świebodziński
Zbigniew Szumski
przyjmuje mieszkańców we wszystkich sprawach, również skarg 
i wniosków w poniedziałki w godzinach 8:00 - 15:00
 
Starostwo Powiatowe
Ulica Kolejowa 2
66-200 Świebodzin
BUDYNEK "A"
Gabinet nr 6 (I piętro)
 
68 475 53 08