Aktualności

Logo: Powiat Świebodziński

Logo BIP

Aktualności ze zdjęciami

Kolejki do wydziału komunikacji

19-02-2020
Z pewnością wielu z Państwa musiało czekać w kolejce w wydziale komunikacji. Problem ten nie dotyczy jedynie Starostwa Świebodzińskiego; wynika ze zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która weszła w życie...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Kolejki do wydziału komunikacji

Nabór wniosków w ramach programu „Aktywny Samorząd”

17-02-2020
System Obsługi Wsparcia (sow.pfron.org.pl) to nowoczesna aplikacja, za pomocą której osoby niepełnosprawne i podmioty działające na ich rzecz mogą elektronicznie składać wnioski o wsparcie finansowane ze środków PFRON,...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Nabór wniosków w ramach programu „Aktywny Samorząd”

Mammobus w Świebodzinie

17-02-2020
Rak piersi co roku odbiera życie kilkunastu tysiącom polskich Kobiet – Mamom, Siostrom, Przyjaciółkom. Często Kobiety zbyt późno dowiadują się, że są chore – rak nie boli, w początkowym stadium nie wpływa źle...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Mammobus w Świebodzinie

Aktualności pozostałe

  • 19-04-2018
  • Autor: Tomasz Olesiak
  • drukuj

Wnuczęta w dobrych rękach.

Opis
Projekt „ Wnuczęta w dobrych rękach” to odpowiedź na problem opisany w RPO -Lubuskie 2020, jakim jest wykluczenie społeczno-zawodowe i ubóstwo.
Projekt skierowany jest do 210 osób bezrobotnych (w tym emerytów i rencistów), którzy oddalili się od rynku pracy w trakcie opieki nad wnuczętami, a którzy deklarują chęć powrotu do aktywności zawodowej. Dodatkowo w projekcie objętych wsparciem zostanie 210 osób stanowiących najbliższe otoczenie osób bezrobotnych.
Założono, że osoby biorące udział w projekcie zdobędą zatrudnienie, założą działalność gospodarczą lub utworzą spółdzielnię socjalną po jego zakończeniu. Uczestnicy projektu wezmą udział w szkoleniach zawodowych w zakresie opieki nad osobą zależną, otrzymają wsparcie specjalistyczne i stypendia szkoleniowe.
Grupa docelowa
1. Osoby bezrobotne 50+ sprawujące opiekę nad swoimi wnukami do lat 4, w zastępstwie pracujących rodziców dzieci.
2. Emeryci 50+ sprawujący opiekę nad swoimi wnukami do lat 4, w zastępstwie pracujących rodziców dzieci, wyrażający wolę dalszej aktywizacji społeczno-zawodowej.
3. Osoby z najbliższego otoczenia –wnuki, rodzice dzieci.
Jakie wsparcie dla uczestników?
1. Indywidualne Programy Aktywizacji opracowane przez psychologów oraz doradców zawodowych.
2. Kursy lub szkolenia zawodowe –opieka nad osobami zależnymi.
3. Wsparcie społeczne i socjalne.
4. Zajęcia animacyjne dla otoczenia.
5. Stypendium szkoleniowe dla bezrobotnych.
Jakie dane kontaktowe?
1. Kontakt telefoniczny w Powiecie Świebodzińskim 512945580
2. Strona internetowa www.naszpomost.pl
3. Biuro projektu w Świebodzinie: ul. Okrężna 3

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego- Lubuskie 2020.Oś Priorytetowa 7. Równowaga społeczna, Działanie 7.3 Programy aktywnej integracji realizowane przez inne podmioty.
Nazwa beneficjenta: Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości z siedzibą w Dobiegniewie.
Obszar wsparcia: Powiat Strzelce Krajeńskie, Powiat Świebodzin, Powiat Żagań.
Okres realizacji projektu: 01.04.2018-31.07.2019

UŻYTKOWANIE WIECZYSTE GRUNTÓW SKARBU PAŃSTWA

PRZYPOMINA SIĘ, ŻE Z DNIEM 31.03.2018r. UPŁYWA TERMIN OPŁATY ZA UŻYTKOWANIE WIECZYSTE GRUNTÓW SKARBU PAŃSTWA ZA 2018 ROK.
WPŁAT NALEŻY DOKONYWAĆ NA KONTO STAROSTWA POWIATOWEGO W ŚWIEBODZINIE BS Siedlec Nr 90 9660 0007 0012 1167 2000 0040.
 
  • 29-01-2018
  • Autor: Tomasz Olesiak
  • drukuj

Przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim już teraz powinni to zrobić przedsiębiorcy.
 
Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy – płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT). JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie.
Z Profilem Zaufanym na pewno Ci się uda.
 
JPK_VAT to zestaw informacji o operacjach gospodarczych przedsiębiorcy za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej. Dane pobierane są bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa. JPK posiada określony układ i format (schemat xml), który ułatwia jego przetwarzanie.
 
Do prawidłowego złożenia i wysłania Jednolitego Pliku Kontrolnego potrzebny jest certyfikat kwalifikowany lub Profil Zaufany (eGO). JPK trzeba też uwierzytelnić.
 
Więcej o JPK – TUTAJ.
 
Mikroprzedsiębiorcy, którzy nie chcą mieć problemów z przesłaniem JPK_VAT, już dziś powinni  bezpłatnie założyć Profil Zaufany. To proste!
Załóż Profil Zaufany już dziś!
 
Jeżeli przedsiębiorcy już teraz założą Profil Zaufany będą dobrze przygotowani do wysyłki pierwszego JPK_VAT. Profil Zaufany da im gwarancję łatwego, szybkiego i bezpiecznego wysłania pliku JPK_VAT.
Jak to zrobić?
Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:
1.Przez internet za pośrednictwem bankowości elektronicznej
W tej opcji Profil Zaufany można założyć i potwierdzić w pełni online, 24h/7 dni w tygodniu. Warunek? Posiadanie konta w tych bankach: PKO Bank Polski SA, Bank Zachodni WBK, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Millennium Bank lub konto na platformie Envelo.
 
Za pomocą konta bankowego szybko i bezpiecznie można założyć i potwierdzić Profil Zaufany. Chodzi o to, że dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego każdy - w tym przedsiębiorca - kto zdecyduje się na ten sposób założenia Profilu Zaufanego, nie musi już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.
 
Krok 1: Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej.
Krok 2: Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia Profilu Zaufanego.
2.Przez internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym
Krok 1: Wejdź na stronę www.pz.gov.pl.
Krok 2: Wybierz możliwość założenia Profilu Zaufanego z potwierdzeniem w Punkcie Potwierdzającym. 
Krok 3: Wypełnij w internecie wniosek o założenie Profilu Zaufanego
Krok 4: Po założeniu Profilu w internecie należy odwiedzić Punkt Potwierdzający. Jest na to 14 dni od złożenia wniosku. Na stronie www.pz.gov sprawdź, gdzie znajduje się najbliższy Punkt Potwierdzający.
 
W całej Polsce funkcjonuje prawie 1500 takich Punktów. To m.in. urzędy skarbowe, inspektoraty ZUS, banki, urzędy miejskie, czy wojewódzkie.
 
Pełna lista punktów potwierdzających - TUTAJ.
Do czego jeszcze przydaje się Profil Zaufany?
Dzięki Profilowi Zaufanemu można m.in.:
  • Składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
  • Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
  • Zgłosić utratę dokumentu tożsamości
  • Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
  • Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego
  • Dziesiątki innych spraw.
Dlatego: przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!
Więcej informacji na stronie www.pz.gov.pl

Załączniki

ORGANIZATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ W ŚWIEBODZINIE

ORGANIZATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ W ŚWIEBODZINIE ogłasza od stycznia do końca grudnia 2018r. nabór kandydatów do pełnienia funkcji:
  • Niezawodowej rodziny zastępczej,
  • Zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego,
  • Zawodowej rodziny zastępczej,
  • Rodziny pomocowej.
czytaj dalej

Komunikat ZUS

Od 1 lipca 2018 r. elektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA) będą jedyną prawnie dopuszczoną formą zwolnienia lekarskiego.

E-ZLA lekarze mogą wystawiać już od początku 2016 r.
Wystawione przez lekarza e-ZLA automatycznie przekazywane jest do ZUS i dostępne
na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) dla płatnika składek (np. pracodawcy) oraz ubezpieczonego.
Od stycznia 2018 r. zielonogórski Oddział ZUS przeprowadza szkolenia dla lekarzy
i płatników w Oddziale oraz w zainteresowanych placówkach medycznych.
Na szkoleniach omawiane są najważniejsze zmiany dotyczące zwolnień lekarskich, sposób ich obsługi, korzyści oraz powiązanie zwolnień lekarskich z PUE ZUS.
Harmonogram szkoleń dostępny jest na www.zus.pl
Więcej informacji o e-ZLA znajduje się na stronie www.zus.pl/ezla
 
  • 09-01-2018
  • Autor: TOlesiak
  • drukuj

Nowy rok, nowe możliwości - spotkanie dla przedsiębiorców

Początek roku to nowe możliwości dla lubuskich firm. Dlatego Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej zaprasza przedsiębiorców na spotkanie, podczas którego zaprezentowana zostanie bieżąca działalność Organizacji oraz aktualne możliwości sfinansowania rozwoju firmy, dofinansowania promocji gospodarczej, czy dotacji na podnoszenie kwalifikacji pracowników itp., oferowanych przez OPZL oraz jej Partnerów: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Zielonej Górze, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego oraz Lubuski Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. 
Spotkania odbędzie się  już 24. stycznia w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie (Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, Budynek A, sala sesyjna I piętro, pok. nr. 5.). 
Program spotkania:
10.00 – 10.15     Powitanie i prezentacja Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
10.15 – 11.00     Targi i misje gospodarcze 2018 z dofinansowaniem – Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
11.00 – 11.15     Przerwa kawowa, rozmowy biznesowe.
11.15 – 11.45     Lubuskie Bony Rozwojowe, czyli jak z dotacją szkolić pracowników – Agencja Rozwoju Regionalnego SA.
11.45-12.00     Poręczenia kredytów, leasingów, wadiów – Lubuski Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o.
 
Po spotkaniu zachęcamy do skorzystania z indywidualnych konsultacji i rozmów z prelegentami w godzinach 12.00 – 13.00.
 
Zgłoszenia przyjmowane są mailowo przez biuro OPZL w Świebodzinie. Zgłoszenie zawierające nazwę przedsiębiorstwa oraz imię, nazwisko uczestnika prosimy przesłać do dnia 22 stycznia na adres mailowy: e-mail
Telefon kontaktowy +48 533 322 619.
 
Serdecznie zapraszamy!

Komunikat Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Dla Rolnictwa

nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania 3 „Systemy jakości produktów rolnych i środków spożywczych”, poddziałanie 3.1 „Wsparcie na przystępowanie do systemów jakości” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Załączniki

Komunikat ZUS

Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego.
Informację  o numerze tego rachunku płatnik składek dostanie z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r. List dotrze do płatnika, gdy ZUS zna jego aktualny adres.
Ważne!
Jeśli płatnik do końca grudnia 2017 r. nie otrzyma informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubi list, powinien zgłosić się do ZUS albo zadzwonić do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00).
Od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki, bez względu na okres którego dotyczą, trzeba wpłacać na indywidulany numer rachunku składkowego. Jeśli płatnik nie będzie znał swojego numeru rachunku składkowego, nie opłaci w 2018 r. składek. Dotychczasowe rachunki będą zamknięte. Dlatego apelujemy o odebranie korespondencji z ZUS.
Szkolenia:
Od października br. zielonogórski Oddział ZUS przeprowadza dla płatników składek szkolenia, na których przedstawia zmiany w zakresie sposobu opłacania składek. Zapisy pod numerem telefonu 68 32-94-215. Szczegółowy harmonogram szkoleń znajduje się na stronie www.zus.pl .
Więcej informacji o e-Składce znajduje się na stronie www.zus.pl/eskladka .
 

Załączniki

  • 13-11-2017
  • Autor: TOlesiak
  • drukuj

Utrudnienia podczas rejestracji pojazdów

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Świebodzinie uprzejmie informuje mieszkańców powiatu świebodzińskiego, że od 13 listopada 2017 r. Ministerstwo Cyfryzacji Ewidencji Pojazdów i Kierowców rozpoczęło wdrażanie ogólnopolskiego systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK 2.0 ). Zmiany w zasadach rejestracji oraz uruchomienie nowego systemu mogą spowodować czasowe utrudnienia dla klientów rejestrujących pojazdy. Od 13 listopada 2017 roku dane do centralnej ewidencji będą wprowadzane przez urzędników w trybie online. Jeśli dane okażą się niekompletne, rejestracja pojazdu będzie niemożliwa.
Każdy, kto będzie chciał zarejestrować pojazd, będzie musiał uzupełnić dane na stacji kontroli pojazdów lub u producenta/importera.
Według nowych przepisów za badanie techniczne ( przegląd ) w stacji kontroli pojazdów trzeba będzie zapłacić przed ich przeprowadzeniem.
Więcej informacji : http://www.cepik.gov.pl/aktualnosci/zawartosc/-/asset_publisher/a1LDCMS0sfru/content/wdrozenie-cep-informacja-dla-stacji-kontroli-pojazdow

Powiatowe obchody Narodowego Święta Niepodległości - 2017

     Dnia 11 listopada 2017r. w Świebodzinie odbyły się Powiatowe obchody Narodowego Święta Niepodległości. Główne uroczystości poprzedziła zbiórka uczestników na placu Jana Pawła II, gdzie swój repertuar muzyczny zaprezentowała Świebodzińska Orkiestra Dęta. Następnie zgodnie z przyjętym programem w kościele pw. Św. Michała Archanioła w asyście pocztów sztandarowych oraz Kompanii Honorowej 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowane z Międzyrzecza została celebrowana Msza Święta w intencji Ojczyzny. Po uroczystościach religijnych zwarta kolumna uczestników prowadzona  przez Świebodzińską Orkiestrę Dętą przeszła ulicami miasta pod Pomnik Niepodległości, przy którym odbyły się główne uroczystości związane  z Powiatowymi obchodami 99 rocznicy odzyskania Niepodległości.
czytaj dalej
1 ... 9 10 11 12 13 ... 15 »
  • Baner: Okolice Najbliższe
  • Baner: Dzień za dniem
  • Baner: Lubuskie
  • Baner: Policja Świebodzin
  • Baner: burza
  • Baner: Lubuskiej Niebieskiej Tarczy Wobec Przemocy
  • Baner: siSMS
  • Baner: Lubuskie Bony Rozwojowe
  • Baner: Nieodpłatna pomoc prawna
  • Baner: ZPPnowe