Wydarzenia
- 03-07-2008
Edukacja konsumencka w Powiecie Świebodzińskim
Informacja archiwalna z 19/10/2007
Decyzją Zarządu Powiatu Świebodzińskiego w miesiącu październiku 2007 rokuprzystąpiono do realizacji zadania jakim jest „prowadzenie edukacji konsumenckiej, w szczególności poprzez wprowadzenie elementów wiedzy w zakresie ochrony konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych podlegających bezpośrednio Starostwu Powiatowemu”. Realizację powyższego zadania powierzono Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów w Świebodzinie, którym jest Wojciech Fus.
Program cyklicznych szkoleń w zakresie ochrony praw konsumenckich wprowadzono po uprzedniej konsultacji przeprowadzonej przez Wydział Edukacji Kultury i Sportu kierowanego przez naczelnika Artura Karkockiego z dyrektorami szkół: Zespół Szkół Ogólnokształcących im. H. Sienkiewicza w Świebodzinie, Zespół Szkół Technicznych im. T. Kościuszki w Świebodzinie, Zespół Szkół Zawodowych im. W. Biernawskiego w Świebodzinie, Zespół Szkół Technicznych w Zbąszynku, Zespół Szkół Leśnych w Rogozińcu.
Celem konsultacji - szkoleń jest zapoznanie młodych ludzi z obowiązującymi przepisami w szczególności praw konsumenckich, wskazania sposobu składania reklamacji i wynikających z tego tytułu praw, nauki prowadzenia mediacji z przedsiębiorcami w sprawach dochodzenia praw konsumenckich wynikających z niezgodności towaru z deklarowaną ich jakością, korzystania z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Do chwili ukazania się powyższej informacji odbyły się w większości szkół pierwsze konsultacje – szkolenia. Należy stwierdzić, iż wzbudziły one zainteresowanie słuchaczy. Prowadzący konsultacje Wojciech Fus w przyszłości oczekuje od słuchaczy wielu pytań związanych z powyższą problematyka, co pozwoli osiągnąć cel tych szkoleń konsultacji. Konsultacje odbywać się będą w każdy czwartek w jednej ze szkół.
Rozważa się także prowadzenie takich konsultacji z przedsiębiorcami powiatu świebodzińskiego, wynika to z teksu samej ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. „o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 50, poz. 331), dotyczących problematyki sposobu reagowania i załatwiania skarg konsumenckich.
Już w najbliższym czasie na stronie internetowej Starostwa Świebodzińskiego zamieszczane będą informacje dotyczące prowadzonych postępowań przez Powiatowego Rzecznika, które to mogą posłużyć Państwu w rozwiązywaniu napotkanych trudności w sprawach życia codziennego, a dotyczących powyższej problematyki.
Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją
- Co i jak w starostwie?
- Tarcza Antykryzysowa
- Formularz kontaktowy
- Elektroniczna skrzynka podawcza
- Rodzina Razem
- Służba zdrowia i opieka społeczna
- Modernizacja kształcenia zawodowego
- Organizacje pozarządowe
- Oświata
- Portal geodezyjny
- Inwestycje drogowe z PRGIPID
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Jakość powietrza